Трикотажні базиси замість мінімалістічних блузок, «чоловічий» костюм, сукні-футляри, плісирування... Ділові жінки цього року вимушені суттєво переглянути гардероб, якщо, звісно, хочуть відповідати моді.
Тренд № 1: трикотаж
У недалекому минулому використання цього матеріалу в діловому гардеробі вважалося неприпустимим. Трикотаж був таким самим безумовним атрибутом casual, як джинсова або плащова тканина. Однак тепер ситуація докорінно змінилася. Три-чотири сезони тому почався справжній трикотажний бум. У жіночому діловому костюмі трикотажні «базиси» майже витиснули традиційні мінімалістичні блузки, які завжди було прийнято носити під піджаком. Розвиток трикотажного напрямку в офісній моді стимулювало поглиблення економічної кризи. У класичному варіанті «базові» блузи були зшиті із шовку й коштували недешево; багато виробників пропонували альтернативні рішення з інших матеріалів, але і їх теж важко було назвати бюджетними. У кризу виробники ділового одягу, як і інші fashion-компанії, перейнялися зниженням собівартості та розробкою «демократичних» пропозицій. Так почалося засилля трикотажу. Тенденція останніх років — поступове витиснення традиційних костюмних тканин. Піджаки та спідниці теж стають трикотажними. На думку заступника директора торгового дому «Мішель» Павла Передистого, нині відбувається «кежуалізація» ділової моди — межі ділового дрес-коду поступово розмиваються, і популярність трикотажу — очевидне підтвердження цього.
Тренд № 2: чоловічий костюм
Під час показів колекцій весна-літо 2013 багато європейських домів моди виводили на подіум манекенниць у костюмах «чоловічого» крою. Звісно, не йдеться про класичний силует початку 1950-х із жорсткими обрисами, що нагадують військову форму. Дизайнери жіночого одягу пропонують варіації на тему чоловічого ділового костюма 1980-х з вільним кроєм і м'якою лінією плеча. Наслідування в цьому разі цілком зрозуміле й навіть історично виправдане. Культура жіночого ділового одягу почала формуватися не так уже й давно, а чоловічий діловий костюм у сучасному його розумінні з'явився ще в XIX сторіччі. Ясно, що творці офісного одягу, призначеного для жінок, так чи інакше, приречені інтерпретувати тему чоловічого костюма. Втім, йдеться про вільні інтерпретації, що суттєво відрізняються від вихідного матеріалу. Наприклад, Kenzo і Balenciaga цього сезону запропонували діловим жінкам піджаки без рукавів.
Тренд № 3: чистий яскравий колір
Колірна гама жіночих ділових костюмів стрімко розширюється. Почалося все з яскравих піджаків Ангели Меркель, яка хоробро виходила за рамки загальноприйнятих норм, з'являючись на офіційних заходах у криваво-червоному, фіалковому та зеленому. Перша жінка, яка стала канцлером Німеччини, взагалі не соромилася порушувати неписані правила й руйнувати суспільні стереотипи. І, безумовно, її публічні виходи впливали на уявлення громадськості про жіночий діловий одяг. У питанні дрес-коду жінки-політики завжди були певною мірою винятком. Публіка розуміла, що жінці, яка грає «на чоловічому полі», потрібна незвичайна сміливість, тому діловий гардероб такої жінки міг виглядати сміливо — це нікого не дивувало. Інша справа — дружини політиків-чоловіків, особливо перші леді держав. Цій категорії публічних персон жіночої статі за статусом належить «триматися в рамках». Тож якщо вони дозволяють собі виходити за межі загальноприйнятого, це стає або скандалом, або новим правилом дрес-коду.
Можна сказати, що яскраві кольори остаточно вкоренилися в жіночому діловому гардеробі завдяки дружині президента США Мішель Обамі. Її різнобарвні вбрання надихнули безліч дизайнерів у США та Європі. Першими, як зазвичай, відгукнулися «молоді та ранні», потім — визнані майстри світу fashion. Цього року весняні пропозиції від Anna Valerie Hash і Michael Kors, призначені для ділових жінок, були цілком у дусі Мішель.
Тренд № 4: сукні-футляри
Традиційно дамський діловий костюм складався із трохи приталеного піджака й класичної прямої спідниці за коліно. Спершу з'явилися альтернативні варіанти зі штанами, потім жіночі «трійки», ще пізніше в діловому гардеробі з'явилися костюми, що складаються із суконь-футлярів і жакетів. Останні, очевидно, прижилися, і тепер це один із найстійкіших трендів офісної моди. Причин кілька. По-перше, вони якнайкраще маскують недоліки фігури. По-друге, такий костюм, по суті, універсальний — принаймні, однаково доречний на нараді, на прес-конференції та на вечірньому заході.
Тренд № 5: плісирування
Ще одна очевидна ознака кежуалізації сучасного ділового дрес-коду. Плісирована спідниця, яка ще недавно в найкращому випадку могла вписатися в smart casual, на сьогодні стала цілком легітимною складовою офіційного ділового вбрання. Тепер плісе можна одягти на зустріч будь-якого рівня. Високопоставлені пані з'являються в таких спідницях на прес-конференціях, і навіть найуїдливіші критики чужого стилю не називають це недоречним нарядом. Цього року імениті доми мод Versace та Elie Saab активно використовували плісе в жіночих ділових костюмах. Причому це були не лише спідниці, а й сукні із плісированим низом.