740  —  20.01
Космічний телескоп "Джеймс Вебб" виявив найдавнішу та найвіддаленішу чорну діру, яку коли-небудь бачили
Космічний телескоп

Це відкриття може стати величезним кроком вперед у розумінні того, як надмасивні чорні діри досягли маси, еквівалентної масі в 6 мільйонів разів більшій за масу Сонця на дуже ранніх етапах утворення Всесвіту.

Міжнародна команда астрономів за допомогою космічного телескопа James Webb ("Джеймс Вебб") виявила найвіддаленішу від Землі та найстарішу з відомих чорну діру. Пише ТСН.

Про це повідомляє Space.com.

Чорна діра розташована у стародавній галактиці GN-z11 на відстані 13,4 мільярда світлових років від Землі. Вона утворилася через 400 мільйонів років після Великого вибуху.

За повідомленням, чорна діра, яка була виявлена завдяки телескопу ESA/NASA/CSA James Webb, вже мала на ранній стадії розвитку Всесвіту масу приблизно в 6 мільйонів разів більшу за масу Сонця.

"Нам потрібно розглянути інші способи їх формування. Дуже ранні галактики були надзвичайно багаті на газ, тому вони – такий собі буфет для чорних дір", – йдеться у повідомленні Роберто Майоліно з Департаменту фізики Кембриджського університету.

Зазначається, що розмір надмасивних чорних дір, які утворилися за менше ніж один мільярд років після Великого вибуху, cуперечить поточній теорії їхнього утворення, відповідно до якої первинна маса чорної діри не може в мільйони або мільярди разів перевищувати масу Сонця.

"Це ніби бачиш родину із двома підлітками заввишки під два метри кожний, але з ними також іде малюк, такий самий на зріст. Як малюк став таким високим? Те ж саме стосується надмасивних чорних дір у Всесвіті. Як вони так швидко стали такими масивними?.." – дивуються фахівці.

Водночас вони називають відкриття найвіддаленішої від Землі та найстарішої з відомих чорної діри "гігантським стрибком вперед" для науки про чорні діри.

Додамо, що восени 2023 року в NASA створили яскраві зображення 5 віддалених куточків Всесвіту. На опублікованих зображеннях центр галактики Чумацький Шлях нагадує рожеву, помаранчеву, червону та фіолетову хмару, всіяну кількома блискучими кулями світла.

Вчені зафіксували найглибшу рибу, яку коли-небудь бачили у світі: який вигляд вона має

Їхні желатинові тіла допомагають їм вижити у найглибших западинах світу.
06.04.23 — 5396