Контракти.ua

194  —  24.05.23
Типові помилки, яких слід уникати під час пошуку роботи
Типові помилки, яких слід уникати під час пошуку роботи

Типові помилки, яких слід уникати під час спілкування з роботодавцями та підготовки резюме. Дізнайтеся як зберегти час і підвищити свої шанси на успіх.

Зазвичай пошук роботи займає немало часу, особливо коли мова йде про серйозні посади у великих компаніях. Вакансії, на яких пропонуються гарні умови праці та задовільні доходи, завжди потребують уважної підготовки резюме, супровідних листів, питань до співбесіди тощо. У цій статті ми розповімо про типові помилки, яких часто припускаються шукачі. До речі, якщо зараз для вас актуальна робота Харків, на сайті Jooble можна ознайомитися з пропозиціями від українських компаній.

Підбір вакансій та відгуки: яких помилок слід уникати?

Сьогодні майже всі кандидати шукають роботу виключно на сайтах з вакансіями. Перше, на що потрібно звернути увагу тут, – оформлення резюме. Багато новачків через брак досвіду залишають пустими розділи про попередні місця роботи, навички та особистісні якості. У таких випадках HR-спеціалісти зазвичай просто пропускають резюме, навіть не починаючи читати його.

Експерти компанії Jooble рекомендують завжди зазначати всі hard- та soft-skills, якими ви володієте. Якщо попереднього досвіду на аналогічній посаді немає, замість прочерків можна написати, що це перше місце роботи, адже останні роки ви були зосереджені на здобутті освіти, покращенню професійних навичок тощо. Не буде зайвим вказати у такому випадку місця та програми стажування.

Тут буде доречним згадати, що зараз українським спеціалістам доступна робота за кордоном. Перелік актуальних вакансій від іноземних компаній постійно оновлюється на сайті Jooble.

Окрім того, намагайтеся уникати таких помилок:

- Обмежена область пошуку – завжди залучайте декілька джерел для пошуку роботи, наприклад, сайти з вакансіями, LinkedIn, нетворкінги тощо.

- Відгук без супровідного листа – такий лист до резюме дозволяє висловити мотивацію, зацікавленість у компанії та позиції, пояснити як ваш досвід і навички відповідають вимогам.

- Використання шаблонних резюме – тут мають міститися не тільки загальні інформація та навички, але й конкретні досягнення, результати. Намагайтеся адаптувати резюме під окремі вакансії, виходячи з поданих у них вимог.

- Відсутність кейсів або портфоліо – якщо ви маєте творчу спеціальність, приклади робіт складають 70% успіху.

Щоб роботодавець мав змогу скласти про вас уявлення, можна додати секції, які виходять за рамки стандартних резюме. Наприклад, розділ «Про себе», де вказуються хобі, цілі, цінності тощо.

Співбесіда: помилки при підготовці та під час інтерв’ю

Співбесіда – це можливість продемонструвати свої навички, досвід і особистість, переконати роботодавця, що ви є найкращим кандидатом для позиції. Попри це, багато шукачів нехтують підготовкою до інтерв’ю, через що виглядають невпевненими та байдужими.

До найпоширеніших помилок можна віднести:

- незнання інформації про сферу та мету діяльності компанії;

- відсутність запитань до роботодавця наприкінці співбесіди;

- надання невпевнених відповідей на питання рекрутера;

- відсутність конкретики під час розповіді про навички та досвід;

- невиразність та відхилення від теми під час комунікації;

- негативні висловлювання про попередніх роботодавців або колег.

Людина, яка проводить інтерв’ю, звертає увагу в першу чергу на зацікавленість, впевненість кандидата у собі та мотивації обійняти посаду. Стежте за часом виділеним на розмову та намагайтеся давати розгорнуті, але чіткі та лаконічні відповіді на питання. Після співбесіди надішліть подяку за можливість зустрічі, ще раз підкресливши інтерес до позиції. Дотримання цих простих рекомендацій гарантовано виділить вас серед інших кандидатів на посаду.