Останніми роками особливої популярності в Україні набули велосипеди та самокати як спосіб пересування. Для цих учасників дорожнього руху також є свої правила та штрафи за їхнє невиконання.
РБК-Україна зібрало головні порушення та штрафи для велосипедів і самокатів. Про це повідомляють Контракти.UA.
Порушення правил дорожнього руху велосипедистами (у тому числі й особами, які керують гужовим транспортом, і погоничами тварин) становить покарання у вигляді штрафу сумою 340 гривень.
Якщо велосипедист перебуває в стані сп'яніння, то розмір покарання становить 680 гривень.
Якщо порушення правил дорожнього руху призвело до створення аварійної ситуації, сума штрафу складатиме 850 гривень чи громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.
Штраф за повторне порушення ПДР велосипедистом становить 850 гривень.
17 березня 2023 року Володимир Зеленський підписав законопроєкт №8172, який обмежив швидкісні режими для електросамокатів
Відповідно до нього легкий персональний електричний транспортний засіб - це транспорт з одним, двома, трьома чи чотирма колесами, оснащений електромотором потужністю до 1 000 Вт і може розвивати швидкість до 25 км/год.
А низькошвидкісний легкий електричний транспортний засіб - це транспорт з одним чи декількома електромоторами, максимальна швидкість якого не перевищує 50 км/год, а споряджена маса не перевищує 600 кілограмів.
Оскільки електросамокати визнають транспортними засобами, рух тротуарами чи заборонений. Для водіїв електросамокатів існують також такі правила:
Вікових обмежень для управління електросамокатом немає.
Наразі в Україні діють такі покарання та штрафи для водіїв електросамокатів:
Якщо водій електросамоката зіб'є чи покалічить пішохода, покарання за це визначає суд. Це може бути штраф. Однак, якщо постраждалий отримає тілесні ушкодження, то водія електросамоката можуть засудити й до позбавлення волі.
Однак транспортний аналітик Олександр Гречко вважає, що за порушення карають не в достатньому обсязі.
"Діти до 14 років можуть їздити на велосипедах/самокатах по тротуарах. Усі, хто старшого віку, повинні користуватися дорогами чи велодоріжками. Але часто на тротуарах їздять і велосипеди, і самокати, які досить швидко їдуть і наражають на небезпеку пішоходів", - наводить приклад експерт.
Він наголошує, що це питання контролю, тому що таких водіїв ніхто масово не штрафує, тому вони їздять, як заманеться.
На думку Олександра Гречка, у Києві існує єдиний маршрут для велосипедів і самокатів, але його не ввели в експлуатацію.
"Є велодоріжки в центрі міста, які насправді також не дають гарного ефекту, тому що до того центру також треба якось дістатися. Це зручно, якщо там орендувати велосипед чи самокат, але зі спальних районів туди ще потрібно спробувати доїхати", - вважає експерт.
Іншою є проблема - паркування на велодоріжках там, де вони є. Таким чином водії блокують рух велосипедистам, створюючи загальні проблеми для використання цього виду транспорту.
Для того, аби покращити ситуацію, маршрути для велосипедів і самокатів потрібно робити зв'язними та довгими, наголошує експерт.
Раніше ми розповідали, як штрафують за викидання меблів на смітник в Україні.
Читайте також, чи штрафують військовозобов'язаних жінок за неявку до ТЦК.
Під час написання матеріалу використовувалися джерела: ЗУ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху", законопроєкт №8172, коментар транспортного аналітика Олександра Гречка.