Проблема нестачі довгострокової спрямованості Систем заохочування та проблема утримання менеджерів в компанії визначаються респондентами як нагальні.
Це основні висновки дослідження, яке було проведено Finopis Consulting в листопаді 2007 – лютому 2008 з метою вивчення існуючих Систем заохочування в банках України.
Система заохочування (змінна складова компенсаційного пакету) є одним з ключових компонентів Корпоративного управління. Результати дослідження можуть бути корисними у впровадженні моделі управління, що відповідає вимогам сучасного міжнародного ринку.
Фахівці Finopis Consulting проаналізували інформацію щодо існуючих Систем заохочування, надану 36 респондентами (презентують приблизно 48% загальних активів та 62% чистих прибутків всього банківського сектору станом на 01.01.2008). Причому, об'єктом дослідження був не абсолютний рівень змінної складової компенсації, а структура існуючих Систем заохочування.
На думку респондентів, нагальною є необхідність узгодження існуючих Систем заохочування з довгостроковими цілямі компанії та інтересами акціонерів (власників). Сьогодні більшість банків прив'язують змінну складову компенсаційного пакету до досягнення короткострокових цілей, при чому якісні (нефінансові) показники читко домінують. Натомість найбільш прийнятними для вирішення проблеми узгодження інтересів були б фінансові (вимірювані та контрольовані) цілі довгострокової спрямованості.
Всі банки-учасники вказують на проблему утримання менеджерів. «Утримання» – фактор, що вимірює можливість компанії утримувати керівників та ключових співробітників, навіть у періоди, коли компанія тимчасово зазнає труднощів або при складнощах на ринку. В банках України «переведення» результатів діяльності в виплати більшою мірою залежить від персональної оцінки керівника. В такому разі зв'язок результат – винагорода є нечітким. Збільшення рівня прозорості та об’єктивності Систем заохочування допоможе створити додаткову мотивацію та покращить віру в компанію. На додаток, нові форми компенсації, що відповідають принципу «оплати за результатами», можуть бути привабливими для залучення та утримання ключових менеджерів, а також сприяти узгодженню витрат на персонал з результативністю компанії.
Крім характеристики Систем заохочування в банках України, звіт про результати дослідження включає порівняльний аналіз існуючих систем із такими, що побудовані за принципами Вартісного управління, і надає рекомендації щодо розробки і впровадження Систем заохочування.
Повну версію презентації результатів дослідження можна отримати звернувшісь за телефоном 8 (044) 253-72-20 або надіславши листа на contact@finopis.com