1506  —  02.11.23
Рентгенівські телескопи NASA виявили у космосі "кістки примарної руки"
Рентгенівські телескопи NASA виявили у космосі

Заряджені частинки, що виробляють рентгенівські промені, рухаються вздовж магнітного поля, визначаючи основну форму туманності, як це роблять кістки в руці людини.

Учені NASA за допомогою двох рентгенівських телескопів Chandra та IXPE зробили дивне відкриття: вони виявили магнітні "кістки" космічної структури, яка нагадує людську руку.

Про це інформує NASA. Пише ТСН.

Рентгенівські промені, які Вільгельм Рентген відкрив 1895 року, зробили прорив у медичній діагностиці, коли він зобразив кістки руки своєї дружини. Тепер два космічні рентгенівські телескопи NASA використовують свої можливості для показу "кісток" магнітного поля незвичайної рукоподібної структури в космосі. Ці телескопи демонструють поведінку мертвої зоряної рештки.

"Ми всі знайомі з рентгенівськими променями як діагностичним медичним інструментом для людей. Тут ми використовуємо рентгенівські промені по-іншому, але вони знову виявляють інформацію, яка в іншому випадку прихована від нас", - сказала співавтор Джозефін Вонг зі Стенфорда.

Найновіший рентгенівський телескоп NASA Imaging X-ray Polarimetry Explorer (IXPE) спостерігає MSH 15-52 протягом близько 17 днів, що є найдовшим періодом спостереження за будь-яким окремим об'єктом з моменту запуску в грудні 2021 року.

"Дані IXPE дають нам першу карту магнітного поля в "руці". Заряджені частинки, що виробляють рентгенівські промені, рухаються вздовж магнітного поля, визначаючи основну форму туманності, як це роблять кістки в руці людини", - сказав Роджер Романі зі Стенфордського університету в Каліфорнії, який керував дослідженням.

Нагадаємо, на Марсі були "сприятливі умови" для життя — марсохід Curiosity виявив нові докази.