Новий навчальний рік планують розпочати в очному або змішаному форматі в 80-85% шкіл.
Про це повідомив в ефірі «Українського радіо» заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків.
Він зазначив, що в кінці минулого навчального року кращі показники були у тих шкіл, які забезпечували офлайн або змішану форму навчання. Таких в Україні було приблизно 75%, натомість 25% працювали дистанційно.
«Станом на 1 вересня у нас не буде 100% офлайн-навчання у всіх школах, тому що є школи на прифронтових територіях, зокрема в Харківській області, які знаходяться постійно під обстрілами і де тривоги відбуваються 4-5 разів на день. Тобто там організувати очне навчання неможливо. Але відсоток шкіл, які будуть забезпечувати змішане або очне навчання з 1 вересня буде значно більший, ніж був на кінець минулого навчального року. Ми прогнозуємо, що це орієнтовно буде 80-85% шкіл», – заявив Сташків.
Як зауважили в МОН, у першому півріччі 2022/2023 навчального року лише 15% закладів освіти працювали очно, 33% — дистанційно, 51% — змішано.
Визначати формат навчання кожної окремої школи в новому навчальному році будуть обласні військові адміністрації разом із засновниками шкіл.
Замміністра зазначив, що уряд за ініціативи Міносвіти виділив 1,5 млрд грн для всіх областей, які можуть організувати освітній процес, на організацію укриттів у школах. Очікується, що за ці кошти 500 шкіл отримають нові укриття. В деяких школах роботи завершать ще до 1 вересня, але не в усіх.
«Фактичну картину ми зможемо показати уже 1 вересня, коли школи відкриються, коли будуть прийняті відповідні рішення обласними військовими адміністраціями й коли будуть підписані акти готовності кожної окремої школи до початку нового навчального року», - додав Сташків.
На разі в МОН працюють над тим, аби надолужити освітні втрати дітей за час війни. До цього проекту залучені експерти ЮНІСЕФ. Програму затвердять на рівні держави та імплементують до впровадження у всіх закладах освіти.
«Це насправді дуже серйозна і велика проблема, яка має персоніфіковане вирішення. Адже освітні втрати в нас є різні. Вони залежать від кількості та категорій учнів, а також від персонально кожного учня. Тож ми будемо розробляти і напрацьовувати своєрідні інструменти для оцінки цих втрат і потім рекомендувати вчителям, яким чином їх подолати та надолужити», - додав заступник міністра.