Сьогодні весь світ відзначає День шопінгу. Вміння продати товар – це справжня наука! Де рекламники, піарники та маркетологи день і ніч розробляють нові схеми впливу на нашу підсвідомість. У програмі «Ранок з Україною» на каналі «Україна» Марія Мельник і Григорій Герман розповіли, як не потрапити в їхню пастку і не придбати непотрібний товар.
Щоб не вестися на різні хитрощі маркетологів, треба знати їхні трюки й маніпуляції. І перше – це колір товару.
«Вся побутова техніка з яскравим забарвленням або зі смужечками – впливає на психологію споживача. Є така наука – колористика, якою часто користуються виробники. Наприклад, стовідсотково привертає увагу синій колір, навіть якщо це лише упаковка товару», – коментує маркетолог Тетяна Шальман в ефірі каналу «Україна».
І не просто так, виявляється, синій колір асоціюється з упевненістю, стабільністю, довголіттям. У відділах із засобами прибирання найчастіше використовують білий колір – він символізує радість, чистоту. Зелений – асоціюється з екологічністю продукту. А от хіт маркетологів – помаранчевий.
«Оранжевий колір каже – бери, не пошкодуєш! Причому діяти треба прямо зараз – потім буде пізно. Коли ми заходимо в ряд полиць і бачимо: білий, білий, білий і оранжеве! Куди очі одразу дивляться? Звичайно, на оранжевий!» – розповіла експерт.
Наступний хід впливу – розташування товару. Покупцям інколи незручно діставати зверху чи нахилятись вниз, тому найвживаніший товар або той, який точно має потрапити до вас, стоятиме на рівні очей і витягнутих рук.
Всього два маркетингові ходи, і непотрібний вам товар уже у вашому кошику. Але на цьому гра з вашою підсвідомістю не закінчується, адже продати треба більше і швидше. Саме тому існують – акції. Мета одна: не дати часу на роздуми. Бери й купуй. Але якщо в Європі чи Америці акції – це реальний шанс заощадити, то в Україні – навпаки, каже маркетолог. Спочатку ціну піднімають, а потім знижують, і в результаті товар швидко розлітається по звичайній ціні. Щоб не потрапити в таку пастку, краще проаналізувати ціну на акційний товар в інших магазинах.
Є ще одна маніпуляція для покупців…
«Ми заходимо в магазин, де перед нами стоять величезні тачки чи кошики – це теж один із маркетингових ходів. Адже, якщо я заходжу з великою тачкою, не можу туди покласти лише одну ковбасу, найімовірніше я намагатимусь наповнити її», – пояснює маркетологиня у програмі «Ранок з Україною».
І зробите це під приємну музику. Вона, виявляється, теж пастка для нас, щоб ми довше прогулювалися між полицями, слухаючи релаксаційну музику, довше були всередині – і тоді є шанс купити більше.
Дивіться програму «Ранок з Україною» у будні о 6:30 на каналі «Україна».