Контракти.ua

747  —  26.09.21
На Харківщині вшанували пам’ять загиблих у катастрофі Ан-26
На Харківщині вшанували пам’ять загиблих у катастрофі Ан-26

На Харківщині неподалік Чугуєва вранці у суботу пройшли жалобні заходи до роковин падіння літака Ан-26Ш із курсантами та офіцерами на борту.

Про це повідомляє кореспондент Укрінформу.

Вшанувати пам'ять 26 загиблих зібралися родичі, друзі, курсанти та викладачі Харківського національного університету Повітряних сил ім. Кожедуба, командування ЗСУ, представники обласної влади. Поблизу місця падіння літака встановили пам’ятний камінь, на ньому зображено літак, що падає, та свічка. Тут згодом планується встановлення пам’ятного знака, на який наразі збирають гроші. Про катастрофу також нагадує білборд із фотографіями жертв.

На місці трагедії пройшла панахида.

У коментарях ЗМІ родичі загиблих у катастрофі висловлювали обурення тим, що винні в трагедії досі не покарані.

«Він хотів жити та служити країні. Казав, що не хоче бути транспортником, хотів у військову авіацію», - сказав Володимир Хом’ячук, батько загиблого курсанта Максима Хом’ячука з Вінниччини. «Нікого не покарали, і ми не віримо, що покарають», - додав він.

Представники військового командування після панахиди відмовилися від спілкування зі ЗМІ.

У пам'ять про загиблих друзів курсанти університету ім. Кожедуба записали відео та розмістили його на сторінці військового вишу у Фейсбуці.

Як повідомляв Укрінформ, 25 вересня 2020 року при заході на посадку на аеродром у м. Чугуїв на Харківщині розбився літак Ан-26Ш Повітряних сил ЗСУ. На борту перебували 27 осіб: сім членів екіпажу та 20 курсантів Харківського національного університету Повітряних сил ім. Кожедуба. На місці катастрофи загинули 25 осіб, один курсант помер у лікарні від опіків, ще один курсант вижив.

23 жовтня віцепрем’єр-міністр - міністр з питань стратегічних галузей промисловості Олег Уруський повідомив, що згідно з висновками урядової комісії, причиною катастрофи стали «технічні неполадки, на які наклався людський фактор, плюс системні серйозні порушення в організації польотів щодо забезпечення безпеки».

У травні ДБР, яке проводило слідство у цій справі, заявило, що до катастрофи призвела сукупність порушень і обставин. Зокрема, незаконний дозвіл на зльоти в конвеєрний спосіб, через що екіпаж не зміг своєчасно виявити поломку, що виникла раптово. Також, згідно з висновками слідчих, керівник польотів не надав допомогу екіпажу в тому, як діяти у ситуації з поломкою, при цьому екіпаж «був недостатньо підготовленим до польотів уночі» і «взагалі не мав права виконувати політ у цей день, оскільки не відновлював свої навички польотів упродовж останніх 11 місяців».

Шістьох військовослужбовців – командувача Повітряних сил Збройних сил України, колишнього командира військової частини А4104 і двох його заступників, колишнього керівника польотами на аеродромі «Чугуїв» і тодішнього виконувача обов’язків начальника Харківського національного університету Повітряних сил ім. Кожедуба підозрюють у незабезпеченні безпеки польотів на ввірених їм напрямках, порушенні правил підготовки та проведення польотів, а також недбалому ставленні до військової служби (ст. 416, ч. 3 ст. 425 Кримінального кодексу України).