Контракти.ua

Автор: Юлианна Ковалевская —  3220  —  14.03.13
Пустуни в науці: як стати першовідкривачем в Україні наукових шоу для дітей
Пустуни в науці: як стати першовідкривачем в Україні наукових шоу для дітей

Останні 10 років в Україні актуальна тема свідомого батьківства. Кількість мам і тат, які приділяють особливу увагу вирощуванню й навчанню нащадків, продовжує зростати. Батьки з радістю готові витрачати час на різні розвиваючі методики, системи раннього розвитку.

Завдяки підвищеному попиту, пропозицій на ринку для дошкільнят багато, а от уже школярам — як пощастить зі школою. Для них ніша розвиваючих заходів була порожня ще три роки тому. Новий для України освітній продукт — науково-розважальні шоу-програми для дітей — першою запропонувала Марія Башлик.

Хімічити чи не хімічити?

Зараз лабораторія наукових розваг для дітей і дорослих «Весела наука» проводить близько 100 заходів на місяць, має франчайзинг у Дніпропетровську та Львові, а також почесне звання півфіналістів шоу «Україна має талант-4». Але в 2010 році Марія взагалі сумнівалася, чи варто починати: «У мене немає вродженої підприємницької хватки. За освітою я психолог. Свого часу кинула аспірантуру, працювала в маркетингових дослідженнях ринку і не прагнула стати власником бізнесу — до вибору бути найманим працівником завжди ставлюся з повагою. Але одного разу побачила на «Фестивалі науки» в Москві короткий промо-виступ «Божевільної науки», і всередині щось клацнуло. Я зрозуміла, що це те, чим я хочу займатися — популяризувати науку серед дітей, провокувати їх на дослідження цього світу і формувати моду на професію вченого».

Близько року, перебуваючи в декреті, Марія вивчала всіх, хто працює в Росії й у світі на цьому ринку, вникала в хімію і фізику, збирала і придумувала свої рецепти дослідів, сценарії шоу-програм. А далі був вибір: купити франшизу у відомої канадської компанії або йти шляхом своїх проб і помилок. Але влітку 2010-го грянула друга хвиля кризи, і вартість франшизи стала непідйомною — питання вирішувалося в форматі «бути чи не бути». «Весела наука» народилася завдяки підтримці чоловіка Марії, який, маючи свій невеликий бізнес із доставки елітних меблів із Росії, за перші 9 місяців проекту вклав у нього близько 150 тис. грн.

Перший дослід

Марія Башлик

Покликання: популяризувати науку.

Освіта: КНУ ім. Т.Шевченка, психологія.

Її справа: «Весела наука» — лабораторія наукових розваг для дітей і дорослих, в якій сьогодні розроблено 12 святкових сценаріїв для дітей і дорослих, понад 30 практичних семінарів для молодших школярів з фізики, хімії, біології, географії, програма для річного наукового табору. У 2012 році у «Веселої науки» з'явилося 2 регіональні представництва — у Львові та Дніпропетровську. Програми «Веселої науки» адаптуються під будь-які умови проведення і перекладені на три мови.

А стартували взагалі з 5 тис. грн. «Влітку 2010-го в парку біля мого будинку проходила благодійна акція зі збору коштів для маленької онкохворої дівчинки, — згадує Марія. — Я запропонувала організаторам провести веселий хімічний урок. Ми з чоловіком за два дні вигадали логотип, накупили колб і реактивів, забрендували скатертину і халати, надрукували флаєри. Я навіть написала сценарій до наукового шоу про звільнення країни від Змія-Горинича (оскільки сама подія відбувалася на День незалежності). Сюжет мало хто вловив, але формат заходу «порвав» усіх присутніх. Так про «Веселу науку» пішов перший поголос.

Після цього Марія розробила тренінги з хімії, фізики, відібрала 5 хлопців-акторів, навчала їх два тижні проведенню дослідів і в результаті зареклася проводити виступи без учених. Перший час у хлопців від хвилювання щось не так нахімічити тремтіли руки. До «Веселої науки» долучилися хіміки, фізики, біологи. Зараз команда з 13 осіб укомплектована й науковими спеціалістами, й акторами-аніматорами. «Уявіть групу захоплених дорослих людей, які сперечаються до ночі про довжину кожного відділу травного тракту з перерахунком на зріст дитини та підбирають для наочності шланги потрібного розміру. Взагалі ми працюємо з реактивами, які можна купити у звичайному магазині. Є багато красивих дослідів, які ми хотіли би провести, але для них потрібна, наприклад, сірчана кислота та інші небезпечні штуки. Ми такого не робимо. У нас все за найсуворішою технікою безпеки», — зазначає Марія Башлик.

Розваги та навчання

Зараз «Весела наука» заробляє за рахунок дитячих шоу-програм, наукових семінарів, франчайзингу та продажу методичних розробок. Їх купують літні дитячі табори та торгові центри з дитячими зонами, щоб їхні аніматори теж могли проводити наукові шоу. «Майже кожні вихідні ми виступаємо в дитячих відділах торгових центрів, також нас замовляють івент-агенції — організатори дитячих свят і батьки на дні народження своїх дітей, — розповідає пані Башлик. — Ми вже побували в більш ніж 160 школах Києва. Хочеться, щоб замовляли не лише розважальні шоу, а й навчальні семінари — уроки з певної теми в розважально-пізнавальній формі. Ми розповідаємо теорію і тут же показуємо дітям наукові експерименти, проводимо ігри та вікторини. Зараз вивчаємо шкільну програму і під неї готуємо різні уроки. Надалі хочу менше займатися розвагами, хоч вони й прибутковіші, а більше уваги приділяти науковим семінарам, розширити їхню тематику і для старшокласників. Також у планах на майбутнє зробити свій інтернет-магазин наукових іграшок».

За словами Марії, рентабельність її бізнесу — 10-30% залежно від сезону. Мінімальна вартість виїзду команди на захід клієнта — 750 грн. Святкові програми — від 1000 до 2000 грн за годину. Ціна залежить від теми виступу — витрати на проведення дослідів з водою або повітрям набагато дешевші, ніж на досліди з рідким азотом або люмінесценцією.

«Ми досі інвестуємо, тому що розвиваємо нові напрями — семінари і театр «Веселої науки». Хочемо, щоб наші виступи були не просто шоу-набором видовищних дослідів, а щоб була історія з цікавим сюжетом».

Статьи по теме
Made in Ukraine: датська компанія виготовлятиме в Україні систему керування вікнами для експорту в понад 70 країн
Made in Ukraine: датська компанія виготовлятиме в Україні систему керування вікнами для експорту в понад 70 країн

Датський виробник мансардних вікон VELUX Group розпочав в Україні виготовлення системи управління для електрокерованих вікон, штор та ролетів власного бренду. Новий продукт VELUX Touch вироблятиметься на потужностях американського виробника електроніки Jabil в Закарпатській області.
26.04.23 — 935

"Викинув 4 тисячі співробітників": Арестович прокоментував відмову Ахметова від медіабізнесу

Наразі радник голови офісу президента пропонує подивитися, як бізнесмен Рінат Ахметов буде прощатися із співробітниками медіа.
14.07.22 — 2645

Favbet сплачує податки до держбюджету, не працює в рф і білорусі та не приймає ставки від громадян цих країн
Favbet сплачує податки до держбюджету, не працює в рф і білорусі та не приймає ставки від громадян цих країн

Українська компанія Favbet звертається до українських ЗМІ з проханням не розповсюджувати недостовірну інформацію щодо своєї діяльності. Хвиля чорного піару з фейковою інформацію щодо «несплати податків» та «співпраці з рф»  має наклепницький характер та не відповідає дійсності.
25.05.22 — 5595