Контракти.ua

826  —  11.03
"Дарниця" звинувачує аптеки у надприбутках і водночас називає аптечний бізнес неприбутковим

У своєму нещодавньому інтерв'ю членкиня ради директорів фармацевтичної компанії "Дарниця" Катерина Загорій представила дивовижно суперечливу позицію щодо аптечного бізнесу в Україні. З одного боку, вона стверджує, що "аптек надто багато", а з іншого – заявляє, що "бізнес аптечних мереж неприбутковий".

"Бізнес аптечних мереж неприбутковий. Інакше ми б самі купили аптечну мережу чи збудували власну", - каже Катерина Загорій.

Особливого відтінку у звинуваченні в надприбутковості інших гравців галузі додає визнання самої пані Загорій, що маржа "Дарниці" препаратах складає до 85%, а вартості її продукції за 3 роки повномасштабного вторгнення піднялися на 120%.

Керівниця «Дарниці» також критикує аптеки за використання генераторів під час блекаутів, викликаних російськими обстрілами: "Тими грошима, які споживач заніс в аптеку, він оплатив електроенергію, генератор, маркетинг і величезну кількість квадратних метрів". Вона не пояснює, як, на її думку, аптеки мають працювати без електроенергії і забезпечувати українців життєво необхідними ліками під час відключень світла.

Показово, і те, що з 1 березня понад 100 препаратів із переліку, визначеного Міністерством Охорони здоров’яУкраїни, мали стати дешевшими.Аптеки дотримуються нових обмежень щодо націнок на ліки, але це не призводить до здешевлення більшості препаратів – багато покупців так і не відчули обіцяного зниження цін.

Як пояснюють експерти, держава заборонила також "маркетингові договори", за якими аптеки могли робити пацієнтам додаткові знижки. В європейських країнах маркетингові договори дозволені. Більш того, Європа компенсує витрати на лікарські засоби через державні програми.

Законодавство ЄС, зокрема Директива 2001/83/ЄС, не забороняє маркетингові договори, а регулює етичні аспекти їх використання. Європейський досвід свідчить про доцільність забезпечення прозорості таких договорів, а не їх повної заборони.

Тепер кошти від маркетингових договорів не йдуть на користь пацієнта, а просто залишаються у виробників. Хоча після їх заборони логічним та правильним кроком мало б бути здешевлення відпускних цін саме виробниками.Тож виникає логічне запитання: чи справді виробникові, як віндемонструє, важливий пацієнт і зниження ціни на ліки?

Статьи по теме
Як не стати жертвою шахраїв?
Як не стати жертвою шахраїв?

Світ без інтернету сьогодні уявити практично неможливо. Ми спілкуємось, працюємо, навчаємось, робимо покупки та вирішуємо щоденні справи онлайн. Від замовлення їжі до бронювання житла — усе відбувається через кілька кліків. Але разом з цим зростає і ризик стати жертвою інтернет-шахраїв, які пристосовуються до нових технологій швидше, ніж ми встигаємо захистити себе.
06.04 — 491