Що таке «розмитнення»? Зазвичай так одним словом називають процес митного очищення автомобіля, тобто комплекс документального оформлення (декларування), розрахунку необхідних платежів та їх сплати. Щодо платежів – їх є три: мито, акциз та податок на додану вартість (ПДВ). Розглянемо, як самостійно швидко визначити ціну розмитнення авто у 2024-25 році.
Цей податок нараховується першим, у відсотках від суми оціночної вартості автомобіля, яка зазначена у декларації та підтверджена іншими документами (інвойсом, «купчею», або висновком експертів).
Базова ставка для легкових авто – 10%. В окремих випадках вона може бути меншою, або й взагалі нульовою. Наприклад, при імпорті (засвідченому сертифікатом EUR.1) авто походженням з країн Євросоюзу, або при «пригоні» електромобілів. Також пільги є для авто з ще деяких країн, детальніше про це можна дізнатися у консультантів West Auto Hub за номером 0 (800) 209-124
Отже, перший крок – узяти оціночну вартість автомобіля та додати до неї відповідну ставку мита.
Цей платіж визначається за формулою, результат якої залежить від типу та об’єму двигуна, а також повного віку автомобіля. Формула виглядає так:
Акциз=(базова ставка)*(коефіцієнт віку)*(коефіцієнт двигуна)
Базова ставка становить для бензинових двигунів з робочим об’ємом до 3 л 50 євро, понад 3 л – 100 євро. Для дизелів до 3,5 л – 75 євро, понад 3,5 л – 150 євро.
Коефіцієнт віку – повний вік авто у роках, не може бути меншим за 1, та більшим за 15 (тобто якщо вік автомобіля 20 років, цей коефіцієнт все одно становитиме 15).
Коефіцієнт двигуна – об’єм циліндрів мотора у см куб. поділений на 1000.
Маючи вхідні дані, та підставивши їх у формулу, можна дізнатися, який розмір акцизу (у євро) слід сплатити за той чи інший бензиновий або дизельний автомобіль.
Інший метод розрахунку акцизу для електромобілів легкових: 1 євро за 1 кВт-год ємкості акумулятора.
ПДВ – третій збір, який слід сплатити при розмитненні автомобіля. Він нараховується за ставкою 20% від суми, яка включає оціночну вартість автомобіля (часто з урахуванням доставлення), мито й акциз.
Не стягується ПДВ при імпорті електромобілів. Також пільги щодо сплати ПДВ є на нові «газові» сідлові тягачі, ретро-автомобілі та електричні вантажівки.
Насправді загальна сума, потрачена на доставлення авто «під ключ» буде вищою, адже крім розмитнення є ще перша державна реєстрація авто та збір за неї, експертиза, сертифікація, витрати на поїздку за авто і низка інших витрат за кордоном (проживання, пальне, страхування тощо).
Також варто розуміти, що подана тут схема нарахування платежів спрощена – на практиці доведеться мати справу з доволі насиченими термінологією та різними кодами бланками декларацій, мати змогу подати її в електронному вигляді (для чого потрібен цифровий підпис), і навіть маючи все згадане, не зробити помилок при заповненні документів – виправити не вдасться, держава таке переважно розцінює як спробу умисного ухилення від сплати податків, і може стягнути штраф.
Тож врешті, зваживши все, навряд чи варто ризикувати й самостійно занурюватися у вивчення не надто цікавої «паперової рутини», а «пригон під ключ» довірити тим, хто на цьому добре знається. Принаймні, для початку варто отримати консультацію щодо того, які машини вигідно «приганяти», у скільки все може обійтися, щоб врешті весь задум мав комерційний сенс.
Запитуйте про це у фахівців West Auto Hub за телефоном 0(800) 209-124. Адже крім розмитнення, доставлення й реєстрації, ще потрібно вибрати за кордоном авто у хорошому стані, і перевірити його – а тут уже точно знадобиться допомога спеціалістів.