В Україні гострий дефіцит палива на заправках. Водії заправляють по 10-15 літрів, використовують талони, додатки, стоять у величезних чергах по 5-8 годин. Причин тому відразу кілька: зруйнована інфраструктура, авіаудари по сховищах, високі потреби та багато іншого.
Про те, скільки коштує зараз паливо в Європі і як можна розв'язати проблему з бензином в Україні, розповів член ради директорів однієї з найбільших українських інвестиційних компаній Сергій Войцеховський. Пише rbc.ua.
Як зазначає Войцеховський, причини дефіциту бензину в Україні можна розділити на внутрішні та зовнішні. Внутрішні - це вище зазначені удари по сховищах, високі потреби для армії, зруйнована інфраструктура і перероблення.
Але є і зовнішні проблеми. У країнах Європи через війну, яку почала Росія проти України, з бензином теж не все гладко.
"Ціна на паливо в Європі з моменту початку війни в нашій країні зросла майже у 2 рази. Це серйозна проблема для всіх людей, держави різних європейських країн намагаються якось впливати на ціну, але поки успіху особливого немає", - пише Войцеховський.
Дизель коштує 2,24 євро - це 81,3 гривні на літр (за комерційним курсом)
Бензин коштує 2,34 євро - це 84, 94 гривні за літр (за комерційним курсом)
В Україні Уряд намагається вплинути на ситуацію з паливом, але поки проблема не вирішена – черги на заправках, ціни на стійках.
"Але в нашій країні, крім війни, є ще й сприятливий фактор – у нас є своя нафта, як розвідана і видобута (видобувається щодня), так і перспективна (яка за результатами оцінки існує, але потрібно її розвідати та добути)", - пояснює Войцеховський.
Він додав, що якраз зараз і потрібна допомога держави – допомогти тим, хто може добувати. А саме - прибрати непотрібну бюрократію і стимулювати перероблювання.
На думку експерта, такий підхід не розв'яже питання з паливом прямо завтра, але в перспективі – точно. І дороге паливо - це, на жаль, нова реальність, з якою українцям доведеться жити.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, що в Україні створять стратегічний запас нафтопродуктів.