На державному підприємстві "Антонов" у Києві представили перший серійний військово-транспортний літак Ан-178-100Р.
Заходи з нагоди викатки літака відбулися у вівторок, 28 грудня, передає кореспондент Укрінформу.
Міністр оборони Олексій Резніков під час огляду літака зазначив, що Україна створенням Ан-178-100Р доводить, що українці вміють себе захищати.
«Всі ми в дитинстві мріяли бути льотчиками, літати, але найскладніше збудувати літак. Мені здається, що символічним є те, що Україна демонструє свою обороноздатність завдяки об'єднаним зусиллям. Ця синергія і є запорукою нашої перемоги», - сказав міністр.
Він підкреслив, що цих літаків буде випущено не лише три, як передбачено контрактом для Збройних сил України. «Їх буде більше», - заявив Резніков.
«Сьогодні ми демонструємо, що ми вміємо будувати, вміємо літати і вміємо себе захищати», - підкреслив міністр.
У свою чергу заступник головнокомандувача України генерал лейтенант Сергій Мойсюк зауважив, що Збройні сили України потребують сучасної, високотехнологічної, надійної і простої в користуванні військової техніки.
«Адже така техніка підвищує наші спроможності, збільшує нашу стійкість та наближає нас до перемоги. Даний літак є представником техніки, яка нам потрібна. Я впевнений, що цей літак буде своєчасно поставлений в ЗСУ і пілоти Повітряних сил ЗСУ будуть використовувати його на благо нашої перемоги", сказав він.
Командувач Повітряних сил ЗСУ генерал-лейтенант Микола Олещук запевнив, що Повітряні сили готові до прийому першого за роки незалежності України літака - Ан-178-100Р.
"Нам потрібно ще нелегкий шлях пройти - підготувати особовий склад пілотів на цей літак, нам потрібно підготувати інженерно-технічний склад для того, щоб ми могли освоювати, ремонтувати і виконувати завдання", - додав він і запевнив, що цей шлях буде швидко подолано.
Як зазначив генеральний директор ДП «Антонов» Сергій Бичков під час демонстрації судна, викатка першого військово-транспортного літака Ан-178-100Р №001, який призначений для проведення льотних сертифікаційних випробувань, - це знакова подія та черговий крок до забезпечення ЗСУ сучасною авіаційною технікою.
«У минулому році був підписаний контракт на будівництво трьох літаків для Міністерства оборони України. І вже сьогодні ми знаходимось на одному з найважливіших етапів – викатка першого військово-транспортного літака, який передається льотно-випробувальній і доводочній базі для проведення сертифікаційних випробувань», - сказав Бичков.
Ан-178-100Р є судном нового покоління, яке створено на базі сучасних світових інформаційних технологій. Він оснащений сотнями електронних обчислювачів, що дозволяють інтегрувати всі системи та датчики літака, автоматизувати контроль їх працездатності та оптимізувати керування.
Побудований Ан-178-100Р виключно з обладнання вітчизняних та західних виробників, які були обрані в ході масштабної програми імпортозаміщення. До неї приєдналось більше 30 українських підприємств, що виготовили 177 видів комплектуючих виробів.
Літак призначений насамперед для перевезення людей (до 100 осіб), техніки, вантажу, десантування парашутистів (до 86 осіб), а також медичної евакуації поранених та постраждалих (до 40 осіб на стандартних ношах, 38 осіб на бічних сидіння у супроводі медпрацівників).
«Це унікальний у своєму виді український літак. А тому він потребує дуже ретельних випробувань. На сьогодні відповідний процес вже запущено», - додав Бичков.
Як повідомлялось, на військово-транспортному літаку Ан-178-100Р №001, призначеного для проведення льотних сертифікаційних випробувань, встановлено обладнання вітчизняних та західних постачальників комплектуючих, які були обрані в ході масштабної програми імпортозаміщення.
ДП “Антонов” за підтримки Президента Володимира Зеленського отримало - вперше за роки незалежності України – державне замовлення на будівництво трьох літаків Ан-178. Відповідний контракт з Міністерством оборони був підписаний наприкінці грудня 2020 року.
На сьогодні побудова літаків для потреб ЗСУ здійснюється згідно з наміченими планами. Повністю завершена побудова планера першого з трьох замовлених літаків, а також складено фюзеляж, крило, хвостове оперення другого судна.