Контракти.ua

392  —  25.11.21
«Сірий» імпорт електроніки і побутової техніки скоротився на чверть
«Сірий» імпорт електроніки і побутової техніки скоротився на чверть

Упродовж першого року пандемії (з квітня 2020 року по березень 2021 року) частка “сірого” імпорту побутової техніки й електроніки зменшилася з 23% до 16%.

Такі результати дослідження оприлюднила консультант GfK Тетяна Ситник під час пресконференції "Ринок електроніки в умовах COVID-19: обсяги ринку, рівень "сірості", очікування", повідомляє кореспондент Укрінформу.

За словами експертки, ринок електроніки й побутової техніки в пандемічний рік зростав — загалом на 24% (у грошовому вираженні) й на 10% за обсягами проданого товару.

“Найінтенсивніше зростання зафіксовано в категорії “комп’ютери й ноутбуки”. Також швидко росли продажі у товарних категоріях для дому — зокрема, пилососів і дрібної побутової техніки. Лише показники продажу фототехніки залишалися близькими до колишнього рівня”, - деталізувала Ситник.

За її даними, частка продажів товарів через інтернет у цей період збільшилася з 24% (до пандемії) до 32%.

Щодо “сірого” імпорту, то його частка скоротилася з 23% (за даними дослідження, проведеного GfK за підсумками 2019 року) до 16%.

“Проте є окремі категорії, де такий імпорт зростав. Це - аксесуари і фототехніка, - розповіла Ситник.

У грошовому вимірі найбільше збитків державі, як і раніше, завдають “сірі” постачання та продажі телевізорів і смартфонів. Далі — товари у категоріях “аксесуари” та “дрібна побутова техніка для кухні і дому”.

Загальне скорочення частки “сірого” імпорту учасники ринку пояснюють ефективними заходами, що вживалися в цей період виробниками та їхніми офіційними представниками в Україні.

“Також в умовах невизначеності у легальних гравців ринку був більший запас міцності. Нелегали ж мусили пристосовуватися до нової ситуації”, - додала Ситник.

Водночас експертка неодноразово наголошувала, що чинники, які позитивно вплинули на обсяги “сірого” імпорту електроніки й побутової техніки в Україну, були ситуативними. Тож цілком імовірно, що в разі нерозв’язання проблеми слабкого контролю державних органів і вірогідного зростання споживчого попиту частка “сірого” імпорту може швидко повернутися до рівня 2019 року.

Проведене GfK дослідження охоплює продаж електроніки й побутової у період з квітня 2020 року по березень 2021 року. Методологія дослідження полягає в експертному опитуванні учасників ринку. В ньому взяли участь представники компаній-виробників, імпортерів, дистриб’юторів і роздрібних торговельних мереж. На блок запитань щодо визначення частки “сірого” імпорту відповів 71 учасник ринку, а повністю анкети заповнили 59 респондентів. Оцінювали ситуацію в 14 категоріях, які охоплюють 80% продажу побутової техніки й електроніки в Україні.

Статьи по теме
В Україні дешевшає цибуля: яка ціна
В Україні дешевшає цибуля: яка ціна

Торішньої продукції місцевого виробництва вже не залишилося.
01.06.23 — 374

Украина в значительно лучшей экономической ситуации: Марченко прогнозирует рост ВВП в 2023 году
Украина в значительно лучшей экономической ситуации: Марченко прогнозирует рост ВВП в 2023 году

Экономическая ситуация в Украине значительно улучшилась. После значительного сокращения экономики в прошлом году в 2023 году ожидается рост валового внутреннего продукта (ВВП).
20.05.23 — 399

Як розвивається блокчейн в Україні?
Як розвивається блокчейн в Україні?

Технологія блокчейн використовується для роботи криптовалют. Це розподілена між тисячами комп’ютерів мережа, яка дозволяє реєструвати інформацію, простежувати шляхи транзакцій, зменшувати витрати при транзакціях. Сучасний курс біткоїна перевищує 20 тисяч доларів, тому багато українців інвестує в цю криптовалюту чи має заощадження в ній. Але блокчейн цікавий не тільки для обігу криптовалюти.
30.03.23 — 1020