Контракти.ua

804  —  30.09.21
За п’ять років українські партії витратили понад три мільярди - КВУ
За п’ять років українські партії витратили понад три мільярди - КВУ

За останні п’ять років українські політичні партії витратили понад 3 млрд грн, з яких більшість коштів пішли на рекламу.

Про це повідомив голова Комітету виборців України Олексій Кошель на пресконференції в середу, передає кореспондент Укрінформу.

«За останні п’ять років українські політичні партії витратили понад 3 млрд грн. Левова частина цих коштів – це кошти, які були отримані в межах державного фінансування політичних партій», - повідомив він.

Експерти КВУ проаналізували витрати політичних партій з моменту запровадження державного фінансування - за 2016-2020 роки.

«За даними Комітету виборців, за результатами аналізу офіційних звітів, найбільше коштів упродовж останніх п’яти років витратила «Радикальна партія Олега Ляшка» і Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина». Так, за 5 років РПЛ було витрачено на здійснення статутної діяльності 644 млн грн. Також партія стала лідером за витратами на парламентську виборчу кампанію 2019 року, і витратила в рамках виборчої кампанії майже 115 млн грн», - розповів Кошель.

Партія «Батьківщина» за п’ять років діяльності витратила 631 млн грн, з них 87 млн грн – на парламентську кампанію 2019 року.

Партія «Європейська Солідарність» за п’ять років витратила 577 млн грн, «Слуга народу» за два роки діяльності – 513 млн грн.

«Якщо проаналізувати інші партії зі значними витратами, ми вказуємо на партію «Опозиційна платформа – за життя» - 190 млн грн витрат, ВО «Свобода» - 119 млн грн, «Українська стратегія Гройсмана» - 117 млн грн, при тому, що ця партія не отримувала коштів у рамках державного фінансування», - зазначив голова КВУ.

Водночас, партія «Удар» за п’ять років витратила лише 3 млн грн.

«Із негативних висновків, які ми робимо, це те, що левова частина коштів – 40% коштів витрат політичних партій витрачається на пряму рекламу. Ми провели аналіз фінансових звітів і за підсумками держфінансування 2016-2020 років можемо стверджувати, що близько 40% коштів витрачається на пряму рекламу. І це за досить скромною оцінкою, тому що не враховується пропагандистська діяльність, яка також може бути часто прямою рекламою», - зауважив Кошель.

Один із найвищих показників витрат на рекламу - в політичної партії «Наші». Політсила у річному звіті за 2018 рік вказала витрати сумарно 10,2 млн грн, із яких – 10,1 млн було витрачено на розміщення білбордів. Тобто фактично 98-99% політичної партії за рік фокус уваги приділявся виключно на пряму рекламу.

Значні витрати на пропагандистську діяльність має партія ОПЗЖ – сукупно понад 80 млн грн. Політична партія у 2019 році вказала 32,3 млн грн витрат, з яких – 19,9 млн грн – пропагандистська діяльність. Із них – 13,4 млн грн – це витрати на рекламу по телебаченню.

Упродовж останніх п’яти років значні витрати на рекламу продемонстрували партії «Батьківщина» і «Радикальна партія Олега Ляшка». Партія «Батьківщина» у 2018 році зазначила 188 млн грн витрат, з них 155 млн грн – пропагандистська діяльність. 120 млн грн було спрямовано на рекламу по телебаченню.

РПЛ у 2018 році витратила майже 94 млн грн, з них – 58 млн грн – витрати на рекламну діяльність, з яких 36 млн грн – на рекламу по телебаченню.

За словами Кошель, загалом сукупність витрат політичних партій на телебачення – це 40%.

«Ми звертаємо увагу на те, що нам потрібно повертатись до традицій демократичного світу, коли партії живуть не лише за рахунок державного фінансування, а також залучають кошти своїх прихильників. І залучають не у форматі підтримки олігархічних структур, а у форматі підтримки своїх активістів. Зараз цей відсоток залишається досить і досить незначним», - акцентує голова КВУ.

Як повідомлялося, Верховна Рада у 2015 році ухвалила закон щодо фінансування політичних партій з державного бюджету. Кошти розподіляються між партіями пропорційно до рівня їх підтримки на виборах.

У фокусі дослідження Комітету виборців України «Вплив чотирьох років державного фінансування на розбудову політичних партій в Україні» – 10 найбільш рейтингових партій: «Слуга народу», «Опозиційна платформа – за життя», «Європейська Солідарність», «Батьківщина», «Радикальна партія Олега Ляшка», «Українська стратегія Гройсмана», Всеукраїнське об’єднання «Свобода», «Сила і честь», «Наші», «Удар».

Захід відбувся за підтримки Фонду Конрада Аденауера в Україні.

Статьи по теме
Украина не потеряла бы Авдеевку, если бы вовремя получила боеприпасы, - Кулеба
Украина не потеряла бы Авдеевку, если бы вовремя получила боеприпасы, - Кулеба

Дефицит вооружения у украинских военных привел к тому, что ВСУ пришлось отступить из города Авдеевка и оно было захвачено россиянами.
22.02 — 211

Сьогодні - День захисників і захисниць України
Сьогодні - День захисників і захисниць України

У неділю, 1 жовтня, у християнське свято Покрови Пресвятої Богородиці, українці святкують День захисників і захисниць України та День козацтва.
01.10.23 — 374

Рівень нетерпимості українців до корупції різко збільшився під час війни
Рівень нетерпимості українців до корупції різко збільшився під час війни

Рівень нетерпимості до надання хабарів, подарунків або неофіційних послуг для вирішення особистих проблем помітно зріс серед українців.
28.07.23 — 333