До 1 вересня, коли розпочалася Друга світова війна, Український інститут національної пам'яті презентував новий відеоролик «Золотий вересень», створений у межах відеопроєкту «Війна і міф».
Як передає Укрінформ, про це повідомляє пресслужба УІНП.
«У ролику розвінчуємо міф про те, що приєднання території Західної України сприймалося населенням як визволення «з-під панського гніту». Акцентуємося на підписанні пакту Молотова – Ріббентропа, який включив СРСР у війну в 1939 році як агресора, а не в 1941-му як жертву. Зауважуємо, як місцевим населенням сприймався прихід радянської влади. Наголошуємо на жорстоких та репресивних методах встановлення радянської влади на теренах Західної України, жертвами якої стали десятки тисяч людей», - ідеться в повідомленні.
У відео використано матеріали книги «Війна і міф: невідома Друга світова» за редакцією Володимира В’ятровича, Олександра Зінченка, Максима Майорова, а саме: міф «Золотий вересень» – українці радо вітали прихід радянських військ» (автор – Олександр Зінченко).
Як нагадали в УІНП, головною метою відеопроєкту «Війна і міф» є деконструкція радянських міфів та перешкоджання використання історії Другої світової війни в політичних та пропагандистських цілях, зокрема країною-агресором.
Зауважується, що сьогодні Російська Федерація на всю потужність використовує форми і сенси радянської воєнної пропаганди та надалі культивує міфи довкола Другої світової війни. Міфи про Другу світову розповсюджуються російською пропагандою не лише на теренах України і Росії, а й у всьому світі. Таке поширення зумовлене тим, що ця пропаганда спирається на суспільні стереотипи, які формувалися тоталітарним режимом багато років.
Розвінчування радянських міфів сприятиме, по-перше, недопущенню можливості сучасної Росії монополізувати перемогу Червоної армії над нацизмом, адже в її лавах боролися мільйони українців та представників інших національностей. По-друге, ця перемога не повинна для теперішнього російського керівництва стати виправданням агресії в інших країнах (Україна, Сирія, Грузія, Молдова, Чечня), мотивуючи такі дії тим, що «ми не можемо бути агресорами, адже ми звільнили світ від Гітлера», підкреслили в УІНП.
Формат проєкту – кількахвилинні ролики з потужним відеорядом (хроніка, інфографіка, анімація, карти, архівні світлини, моушн-графіка). Цей проєкт є додатковим джерелом історичної інформації для широкого загалу. Відеоролики присвячені періоду Другої світової війни.