Контракти.ua

587  —  29.06.21
Влада визначилась з шістьма першими платними автобанами. Карта та вартість проїзду
Влада визначилась з шістьма першими платними автобанами. Карта та вартість проїзду

77 гривень за 100 кілометрів – такою буде вартість користування платними дорогами в Україні. Інвесторам збираються передати одразу шість трас. Під них уже розробили спеціальні дорожні знаки, і незабаром водії побачать їх на шляхах. Чи не завелика ціна для українського водія і чому взагалі за проїзд на власному авто потрібно платити?

Водій автобуса Юрій за кермом 22 роки і об’їздив майже всю Європу. Дороги обирає платні, бо це, виявляється, економніше.

"Ми не стоїмо в корках, ми не проїжджаємо міськими вулицями. По-друге: якість доріг дає нам плюс, що ми не так часто ремонтуємо автомобілі", – ділиться водій.

В Європі платні дороги – норма, в Україні їх досі немає. Збудувати платні автошляхи хотіли п'ятеро інвесторів, але до справи так і не дійшло.

"Людина яка інвестує мільярди, або сотні мільйонів доларів, хоче, щоб ці гроші були захищені в Україні. Коли вони щодня дивляться новини про рейдерське захоплення, що держава нічого не гарантує. Ось збудували 100 км дороги, а потім у нас все забрали. Це міф чи реальність в Україні? Звичайно реальність", – нарікає автомобільний експерт Рауль Чілачава у новинах “Сьогодні” на каналі “Україна”.

Платна дорога – означає якісна. В Європі такі майже всюди. Вартість проїзду становить:

Польща – $3 за 100 км;

Франція – $10;

Португалія – $1,5.

Це ціна для легковиків, фури платять більше. Щоб така дорога з’явилася, має бути: мінімум 3 смуги в обох напрямках і якісне покриття. З плюсів: – на цих дорогах немає світлофорів, перехресть, вони не проходять через населені пункти, тож їхати можна 130 кілометрів на годину.

В Україні повною мірою таким стандартам відповідає лише одна магістраль – Київ – аеропорт "Бориспіль". Вона завдовжки 22,5 км, тут три смуги в кожному напрямку.

Будівництво автобанів – дороге задоволення. В середньому вартість стартує від 250 мільйонів доларів. Тому й залучають приватних інвесторів. Вони отримують від держави ділянку і роблять трасу власним коштом. Окупиться така інвестиція через 20 років. До того ж приватникам дають контролювати всю інфраструктуру в межах дороги: АЗС, ресторани, готелі.

У Мінінфраструктури вже навіть визначилися з першими 6 трасами, які планують віддати інвестору. Це Харків – Дніпро – Запоріжжя, траса з Борисполя до Полтави, Херсон – Миколаїв. Зі столиці можна буде доїхати до Рівного через Житомир, Ягодин – Ковель – Луцьк і Дніпро – Кривий Ріг – Миколаїв.

Ці шість доріг обрали тому, що вони найважливіші. Вони сполучають Україну з іншими країнами. З Європою, з Азією і саме по них ми маємо найбільший трафік. Так чи інакше, платні дороги – це перспектива не "на завтра" і навіть не "на післязавтра".   

Статьи по теме
В Україні дешевшає цибуля: яка ціна
В Україні дешевшає цибуля: яка ціна

Торішньої продукції місцевого виробництва вже не залишилося.
01.06.23 — 428

Украина в значительно лучшей экономической ситуации: Марченко прогнозирует рост ВВП в 2023 году
Украина в значительно лучшей экономической ситуации: Марченко прогнозирует рост ВВП в 2023 году

Экономическая ситуация в Украине значительно улучшилась. После значительного сокращения экономики в прошлом году в 2023 году ожидается рост валового внутреннего продукта (ВВП).
20.05.23 — 446

Як розвивається блокчейн в Україні?
Як розвивається блокчейн в Україні?

Технологія блокчейн використовується для роботи криптовалют. Це розподілена між тисячами комп’ютерів мережа, яка дозволяє реєструвати інформацію, простежувати шляхи транзакцій, зменшувати витрати при транзакціях. Сучасний курс біткоїна перевищує 20 тисяч доларів, тому багато українців інвестує в цю криптовалюту чи має заощадження в ній. Але блокчейн цікавий не тільки для обігу криптовалюти.
30.03.23 — 1069