826  —  11.04.21
Названа причина повільного відновлення після коронавірусу

Міжнародна команда дослідників з'ясувала причину повільного і складного одужання після важкого перебігу коронавірусної інфекції.

Результатами дослідження вчені поділилися на сайті Purdue Univesity.

Так, під час дослідження з'ясувалося, що SARS-CoV-2 запускає в клітинах легенів активацію не так давно відкритої системи комплементу - протипатогенного захисту, регульованого печінкою. Причому направляє її проти власних клітин організму. Вчені з'ясували, що система комплементу - сукупність певних білків, що виробляються печінкою для боротьби з патогенами, що передаються через кров - може працювати і всередині клітин, а не тільки в кровотоці.

Виявилося, що система комплементу запускається в альвеолах - невеликих структурах легень, через які здійснюється газообмін.

"Ми спостерігали, що SARS-CoV-2 викликає в них безпрецедентну експресію активованої системи комплементу. Це виявилося зовсім несподіваним, оскільки ми не думали про активацію цієї системи всередині клітин легенів", - прокоментувала результати співавтор роботи Маджид Каземян.

За її словами, система комплементу, яка розпочинається з печінки і кровотоку, захищає господаря від інфекцій, викликаних бактеріями, вірусами і грибами. В умовах присутності SARS-CoV-2 вона обертається проти нього і сприяє запаленню тканин, показали експерименти.

"Відкриття означає, що активація системи комплементу відбувається всередині епітеліальних клітин легенів, тобто локально", - каже Каземян.

Це ж, думку вченого, пояснює причину відсутності ефективності лікування, яке націлене на систему комплементу поза клітинами і в кровотоці.

"Ймовірно, слід розглянути можливість використання інгібіторів транскрипції гена комплементу або активувати білки системи комплементу, які будуть діяти внутрішньоклітинно", - пояснили автори.

Небезпечні хвороби. Українцям нагадали, від чого обов'язково треба вакцинуватися

Коронавірус залишається небезпечним захворюванням, від якого потрібно вакцинуватися. Проте є низка інших небезпечних хвороб, від яких потрібні щеплення.

На Київщині перевищено епідпоріг на грип і ГРВІ

У Київській області фіксують збільшення рівня захворюваності на грип та гострі респіраторні вірусні інфекції серед жителів. Епідемічний поріг перевищено на майже 3%.
20.12.23 — 663

Зовсім без олії: як посмажити картоплю, щоб вона була корисною для здоров'я

Всі ми добре знаємо, що жирна їжа шкідлива для здоров'я. Але іноді так хочеться поласувати смачною смаженою картоплею. Що ж робити? Приготуйте її без олії.
22.11.23 — 1563