734  —  05.03.21
Вчені пояснили особливу заразність британського штаму COVID

Американські, британські та австралійські вчені провели дослідження, яке допомогло пояснити підвищену інфекційність так званого британського штаму коронавірусу (SARS-CoV-2 B.1.1.7).

Результати дослідження будуть опубліковані на сайті препринтів bioRxiv.
Вчені з'ясували, що підвищена вірусна трансмісивність B.1.1.7 пов'язана зі збільшенням експресії субгеномної РНК (sgRNA). Вчені довели, що білок ORF9, що міститься у великій кількості в sgRNA британського штаму, може регулювати інтерферонові відповіді. Про це йдеться в прес-релізі дослідження біологів під керівництвом Тушана де Сільви з Університету Шеффілда у Великій Британії.
У своїй роботі автори використовували дані геномного секвенування ARTIC Network Oxford Nanopore 4400 позитивних проб SARS-CoV-2 з носоглотки медичних працівників і пацієнтів лікарень, а результати аналізів порівнювали з раніше домінуючим варіантом коронавірусу з Іспанії під назвою B.1.177.
Вчені з'ясували, що варіант B.1.1.7 має підвищену, порівняно з B.1.177, експресію sgRNA, що викликає серйозні фенотипічні зміни вірусу SARS-CoV-2.
Щоб виключити можливе пояснення змін sgRNA під час інфекції з відмінностями в симптомах, дослідники зібрали інформацію про клінічну картину захворювання за 2327 пацієнтами з підтвердженим COVID-19. Вони виявили невеликі відмінності при появі симптомів інфекції B.1.177 і інфекції B.1.1.7, які, проте, за словами авторів, не вплинули на загальні результати.
"Можливо, що дні з моменту появи симптомів у вибірці можуть варіюватися в залежності від походження даних, або через зміни у вибірці з плином часу, або через звернення людей до медичної служби, що, в свою чергу, може вплинути на наші результати з експресії sgRNA", - наводяться в прес-релізі слова де Сільви.
Для остаточного підтвердження своїх висновків автори використовували лабораторні варіанти псевдоінфекцій, щоб подивитися, через який час після появи перших симптомів відбуваються генетичні зміни в обох варіантах.
Інфекції з варіантом B.1.1.7 продемонстрували підвищену експресію sgRNA вже в перший день появи симптомів. Дослідники вважають, що мутації можуть бути викликані рекомбінацією між sgRNA і геномом вірусу, а результат призводить до значного збагачення субгеномної РНК, що містить білок ORF9b. Експресія sgRNA ORF9b у зразках B.1.1.7 в 16 разів перевищувала аналогічне значення у варіанті B.1.17.
Грунтуючись на отриманих результатах, дослідники припускають, що sgRNA-яка містить ORF9b може опосередковувати відповіді на інтерферон, які проявляються під час інфекцій SARS-CoV-2 і викликати більшу інфекційність у варіанті B.1.17.
Автори сподіваються, що визначений ними механізм збільшення передачі британського варіанту коронавірусу допоможе медикам і санітарним службам у розробці методів лікування і профілактики коронавірусу.

Повний скарбів: вчені натрапили на затонулий давньогрецький корабель

Під час дослідження в затоці Абу-Кір, недалеко від єгипетського міста Олександрії, вчені виявили затонулий давньогрецький корабель.

Вчені розкрили ще одну загадку Стоунхенджа

Після тривалих досліджень багато вчених дійшли висновку, що будівельники Стоунхенджа, найімовірніше, використали монумент як сонячний календар, що дозволяло їм визначати зміну пір року.

Артефакти і скарби: вчені розповіли, що заховано в давніх пірамідах майя

Стародавні майя збудували сотні пірамід на території сучасної Мексики та деяких інших країн Центральної Америки. В основному ці піраміди були побудовані в період із 1000 по 1500 роки нашої ери.