6 червня 2016 року за ініціативи Американської торгівельної палати та компанії «Емвей Україна» відбулася щорічна конференція щодо розвитку підприємництва в Україні «Успішне ведення малого і середнього бізнесу: як зробити так, щоб вдалося?»
Подія стала майданчиком для обговорення майбутнього українського малого і середнього бізнесу за участю експертів – підприємців, представників державних установ, галузевих асоціацій і громадських об’єднань. Цього року дискусія розгорнулася навколо ключових бар’єрів – як з боку держави, так і всередині самого бізнес-середовища, які стоять на шляху створення і розвитку власної справи.
В рамках конференції генеральний директор «Емвей Україна» Томаш Мурас представив результати шостого Глобального дослідження Amway про підприємництво (AGER 2015), в якому вперше визначено індекс підприємницького настрою, а також вивчено питання страху зазнати невдачі як комплексного фактору, що стримує розвиток підприємництва.
Кілька цікавих фактів:
Томаш Мурас, генеральний директор ТОВ «Емвей Україна»: «Результати дослідження показують, що, незважаючи на економічну нестабільність і слабку державну підтримку бізнесу, молоде покоління налаштоване позитивно. Страх невдачі серед українців значно знизився і складає 69% порівняно із 77% у 2013 році та середньосвітовим 70%. Нам необхідно ще працювати над послабленням страху невдачі та більш позитивним сприйняттям бізнесу, оскільки українці наразі вбачають у ньому лише інструмент заробляння грошей, їм не вистачає чіткого бачення, як і навіщо робити свою справу та яку користь можна цим принести».
Про результати роботи державного сектору над покращенням бізнес-клімату повідомила Ксенія Ляпіна, голова Державної регуляторної служби України: «Сьогодні ми вже можемо запропонувати легкий шлях започаткування бізнесу – реєстрація підприємства займає не більше кількох годин, а от умови для бізнес-діяльності ще потребують більш глибоких реформ. При цьому найскладніше для нас питання – це кредитування. Однак високий показник страху невдачі – це не лише результат непростих умов ведення бізнесу, але й індикатор незнання громадянами тих можливостей, які вже є в них сьогодні. Тому, крім реформ, для подолання цього страху ми маємо більше уваги приділяти інформаційній політиці і більше розповідати про існуючі бізнес-можливості».
Під час конференції було проведено дві панельні дискусії: на тему регулювання бізнесу «Податки, перевірки, регуляторна політика або Чого остерігаються підприємці» та на тему культури ведення підприємницької діяльності, прозорості і відповідальності самих підприємців «Культура бізнесу в Україні: проблеми формування і розвитку або Чому ми ігноруємо цю складову?». Учасники дискусій виокремили пріоритетні завдання для подолання страху невдачі і заохочення розвитку підприємницької діяльності в Україні:
Андрій Гундер, президент Американської торгівельної палати в Україні, підсумував: «Необхідно виробити єдину стратегію розвитку малого і середнього бізнесу, яка б стала фреймом для усіх учасників процесу – держави, підприємців, бізнес-консультантів, представників освітньої сфери, інвесторів. Наявність стратегії покращить рівень координації між сторонами та рівень ефективності наших дій. Американська торговельна палата активно працює над покращенням умов для ведення бізнесу в Україні. Серед гучних досягнень минулого року – зниження єдиного соціального внеску до 22%».
Автор: Ольга Вілик