Війна на Сході та ембарго російських товарів поки що ніяк не позначилося на активності українців, які користуються послугами російських торгівельних мереж.
Про це Контракти повідомила прес-служба ПриватБанку.
Такий висновок аналітики банку зробили проаналізувавши результати дослідження того, як вплинув збройний конфлікт між країнами на обсяги споживання українцями товарів та послуг російських магазинів.
Як повідомив заступник голови правління ПриватБанку Дмитро Дубілет в своєму блозі на Facebook, з початку 2014 року частка закордонних покупок, які українці роблять в російських магазинах, зросла приблизно на 30%. Такі дані отримано за результатами співвідношення кількості покупок клієнтів ПриватБанку в магазинах Росії до кількості покупок в усіх закордонних магазинах.
“З одного боку, в нас з Росією іде конфлікт, економічні зв’язки начебто псуються, і взагалі, частина українців оголосила Росії бойкот, - відзначив Дмитро Дубілет. - З іншого боку, через знецінення валюти (яке відбулось в нас з Росією майже синхронно) економічна привабливість російських товарів зросла, а частина населення, що лишилась на окупованих територіях, позбавлена можливості користуватись послугами українських банків”.
За даними дослідження, на російські магазини припадає приблизно 12% всіх покупок, які українці роблять закордоном (за сумою покупок 5%). Серед топ-сегментів магазинів найбільше зростання показали універмаги (+150%), пункти харчування (+57%) та аптеки (+50%). Падіння було відзначено в станціях обслуговування (-30%) та ресторанах (-1%).
Як відзначають у банку, те, що дослідниками було обрано кількість трансакцій, а не суму, виключає фактор валютних коливань. Якщо ж подивитись на назви торгівельний точок, можна побачити зростання популярності прикордонних магазинів. Проте не можна сказати, що вони стали вирішальним фактором в цій статистиці.