Контракти.ua

3507  —  03.03.15
Українці старше 50 років позитивно ставляться до підприємництва, але не готові зайнятися власною справою
Українці старше 50 років позитивно ставляться до підприємництва, але не готові зайнятися власною справою

Щорічне глобальне дослідження Amway про підприємництво у 2014 році було сфокусоване на ставленні до підприємництва та освіти у цій сфері. Результати опитування показують, що позитивне ставлення до підприємництва й  готовність розглядати початок власної справи як один із шляхів працевлаштування значно знижуються з віком.

 

Тим не менше, українці старше 50 років оцінюють середовище в Україні як більш доброзичливе до підприємництва у порівнянні із європейцями. Таке ставлення є гарною передумовою для просування підприємництва як прийнятного і привабливого варіанта для підвищення рівня зайнятості серед тих, хто бажає залишатися економічно активними незалежно від віку і наявності пропозицій на ринку праці.

Ставлення позитивне, але...

В середньому по Європі респонденти віком старше 50 років, так само як і група віком до 35 років, складають дуже низький відсоток підприємців – до 6%, а відсоток підприємців серед 35-49-річних вдвічі більше – 12%. Тим часом в Україні тільки 5% респондентів усіх вікових груп стверджують, що вже зараз займаються власним бізнесом.

Низький відсоток підприємців у цій віковій групі як в Європі, так і в Україні різко контрастує з показниками позитивного ставлення до підприємництва. Так, у Європі до підприємництва позитивно ставляться 66% респондентів старше 50 років, а в Україні – 61%. Крім того, більше чверті опитаних у представленій віковій категорії як в Європі, так і в Україні стверджують про можливість відкриття власної справи у майбутньому – 26% і 24% відповідно. Варто зазначити, що ці показники значно нижчі у порівнянні з віковими групами до 35 років (49% і 47% відповідно) та 35-49 років (42% і 34% відповідно). Це явище спостерігається по всій Західній і Східній Європі.

Позитиву все більше

У Європі майже 50% респондентів віком старше 50 років оцінюють середовище в своїх країнах як доброзичливе для початку власної справи. У той же час інша половина дає «дуже» або «здебільшого» недружню оцінку. Цікаво, що відсоток українців старше 50 років, які оцінюють середовище для підприємництва як дружнє, суттєво вищий, ніж серед європейців – 58%. Цей показник значно зріс у порівняні з 2013 роком, коли 45% респондентів дали позитивну оцінку, а 46% – негативну. При цьому лише 23% відзначили середовище як недружнє для започаткування та ведення бізнесу, що майже вдвічі менше, ніж у Європі.

Загалом вік респондентів з України має незначний вплив на аргументи для початку своєї справи. «Джерело додаткового доходу» є головним фактором для всіх вікових груп (до 35 років: 44%; 35-49 років: 43%, старше 50 років: 38%). При цьому головний аргумент українців не збігається з думкою респондентів з європейських країн, які в першу чергу прагнуть «незалежності від роботодавця, можливості бути керівником самому собі»: аж 44% респондентів старше 50 років у Європі дотримуються такої мотивації.

Підприємництву можна навчитися

Близько третини європейських респондентів старше 50 років вважають, що якість освіти у сфері підприємництва має бути вдосконалена, а чверть опитаних називають її незадовільною. Однак їх українські ровесники виявились більш критичними: 38% вважають існуючий рівень підприємницької освіти незадовільним, при чому у порівнянні з іншими віковими групами, чим молодші респонденти, тим вищий рівень незадоволеності якістю освіти: 35-49 років: 43%; до 35 років: 49,7%.

Незважаючи на значний акцент на важливості навчання підприємництву, переважна більшість респондентів старше 50 років у Європі (81%) кажуть, що вони ніколи не брали участь у подібних навчальних програмах. Серед українців цей показник ще вищий – 96% респондентів віком за 50 років не брали участі в освітніх ініціативах. При цьому думки, що підприємництву можна навчитися, дотримуються ледь більше половини респондентів з України – 52%, що менше, ніж у Європі (57%).

Про Amway Global Entrepreneurship Report 2014

У 2014 році Глобальне дослідження про підприємництво (AGER, Amway Global Entrepreneurship Report) компанія Amway провела спільно з кафедрою стратегії та організації школи менеджменту Мюнхенського технічного університету (TUM), Німеччина. Польове дослідження виконала Спільнота споживчих досліджень в Нюрнберзі (Gesellschaft fuer Konsumforschung, GfK) з квітня по липень 2014 року. Результати представлені академічній спільноті, у тому числі 38 академічним консультантам AGER, науково-дослідним центрам, науковим і державним установам.

 

 

Статьи по теме
Made in Ukraine: датська компанія виготовлятиме в Україні систему керування вікнами для експорту в понад 70 країн
Made in Ukraine: датська компанія виготовлятиме в Україні систему керування вікнами для експорту в понад 70 країн

Датський виробник мансардних вікон VELUX Group розпочав в Україні виготовлення системи управління для електрокерованих вікон, штор та ролетів власного бренду. Новий продукт VELUX Touch вироблятиметься на потужностях американського виробника електроніки Jabil в Закарпатській області.
26.04.23 — 935

"Викинув 4 тисячі співробітників": Арестович прокоментував відмову Ахметова від медіабізнесу

Наразі радник голови офісу президента пропонує подивитися, як бізнесмен Рінат Ахметов буде прощатися із співробітниками медіа.
14.07.22 — 2645

Favbet сплачує податки до держбюджету, не працює в рф і білорусі та не приймає ставки від громадян цих країн
Favbet сплачує податки до держбюджету, не працює в рф і білорусі та не приймає ставки від громадян цих країн

Українська компанія Favbet звертається до українських ЗМІ з проханням не розповсюджувати недостовірну інформацію щодо своєї діяльності. Хвиля чорного піару з фейковою інформацію щодо «несплати податків» та «співпраці з рф»  має наклепницький характер та не відповідає дійсності.
25.05.22 — 5595