Українці майже півроку платять утилізаційний збір під час купівлі іномарок, однак ще не здали на утилізацію жодної машини.
Про це повідомляє Всеукраїнська асоціація автоімпортерів і дилерів.
На сьогоднішній день вже існує реєстр пунктів прийому автомобілів, що підлягають утилізації, - зареєстровано близько 400 таких точок. Вони є в кожному місті з населенням більше 50 тис. осіб.
"Якщо ви екологічно свідомі, то ви просто зв'язуєтеся з пунктом прийому і привозите свій старий автомобіль", - повідомив заступник директора департаменту екологічної безпеки Мінекології Олександр Семенець.
Проте, насправді все виявляється не так просто. В першу чергу, утилізувати машину можна лише після того, як вона знята з реєстрації, а процедура ця досить клопітна. По-друге, більшість пунктів прийому машин на утилізацію існують лише на папері.
"Навіть якщо такі пункти десь існують, то там сидить "дядя Вася", отримує зарплату і чекає, що хто-небудь коли-небудь привезе йому свою машину, - обурюється генеральний директор ВААІД Олег Назаренко. - А виділено на ці пункти майже 1 млрд грн".
Тим часом співавтор закону про утилізацію, нардеп Ярослав Сухий вважає, що з висновками не варто поспішати. За його словами, на те, щоб закон реально запрацював, потрібен як мінімум рік.
Водночас старі машини в Україні приймають у будь-якому пункті прийому металобрухту, і платять за них живі гроші. Середня ціна становить 2 грн за 1 кг ваги автомобіля, а якщо в машині є хоч одна робоча деталь, вона стає дорожчою.
"Утилізація автомобіля - прибутковий бізнес. Машина - це 76 % чорного металу і 23 % кольорового, навіть дорогоцінні метали є. Все це коштує грошей", - говорить Назаренко. Гендиректора ВААІД уточнює, що витрати на саму розбирання автомобіля копійчані, а прибуток від продажу металу і запчастин досить високий. Тому, за його словами, проблеми з утилізацією автомобілів в Україні немає, а значить, утилізаційний збір безболісно можна скасувати.
За повідомленням "Кореспонденту".