Контракти.ua

Автор: Сергей Гетун —  18461  —  04.05.13
Тест-драйв ліфтбека Skoda Rapid: просто щасливчик
Тест-драйв ліфтбека Skoda Rapid: просто щасливчик

Цьому автомобілю пощастило. Крім конкурентних переваг, передбачених його конструкторами, дизайнерами й маркетологами, він отримав бонус від українського уряду. Skoda Rapid — єдиний серед конкурентів, хто не потрапив під роздачу зі спецмитом на іномарки

Але ми розповімо не про автомобіль-щасливчик, а про недорогу і досить цікаву Skoda Rapid, котра посіла важливе для марки місце в модельному ряді між Fabia і Octavia і готова стати найпопулярнішим авто із зеленою крилатою стрілою на капоті у 2013 році. Його, як ми вже зазначили, умовно можна віднести до бюджетних автомобілів, які з'явилися в Україні цієї весни в неабиякій кількості. Якщо розглядати Rapid із цього боку, він посідає верхні рядки рейтингу — він трохи дорожчий, ніж конкуренти, але й арсенал має серйозніший.

Зовнішність цього автомобіля, побудовану на прямих рубаних лініях, можна назвати класичною. З одного боку, вона витримана в раціональних традиціях модельного ряду Skoda, а з іншого — представляє зразок нестаріючого дизайну, що має залишатися актуальним довгі роки, не дозволяючи зовнішності машини застарівати.

Rapid аж ніяк не такий простий, як можна зробити висновок з його зовнішності. По-перше, це не седан, а ліфтбек. Це означає, що двері багажника відкриваються разом із заднім склом, збільшуючи вивільнений проріз. У Rapidа величезне багажне відділення, 550 л, — це серйозний аргумент (і, здається, рекорд) у його класі. Завдяки оптимальній формі багажника, наявності в ньому розвинутої системи кріплень, сіточок, ніш, великому прорізу п'ятих дверей і тому, як складаються спинки задніх сидінь, внутрішній простір можна дуже ефективно використати. Найцікавіше, що під підлогою багажника є ще й запасне колесо.

Технічні характеристики
Skoda Rapid

Машина зібрана на модульній платформі PQ25 концерну Volkswagen, на якій складені також VW Polo, Seat Ibiza і Audi A1. «Шкода» не була би «Шкодою», якби не внесла низку змін до цієї платформи, щоб забезпечити Rapid перевагу перед своїми побратимами по шасі. Ми зараз згадаємо із них лише збільшену колісну базу, що разом з «ліфтбековими» дверима багажника дозволило відсунути другий ряд сидінь назад, вивільнивши значне місце в ногах задніх пасажирів і, за вимірами фахівців Skoda, навіть забезпечило лідерство в сегменті за обсягом простору у другому ряду.

Місця для ніг там справді вистачає, і цілком можливо, що ніхто з конкурентів не переплюне Rapid за цим показником, але я хочу звернути вашу увагу не на це. Хочу сказати про низку загалом копійчаних дрібниць, які можна об'єднати фірмовим шкодівським девізом simply clever, що мають усі шанси стати згодом must have для інших виробників. Отже: 1) у дверях розташовано невеликий контейнер для сміття —абсолютно необхідна річ у будь-якій машині; 2) з боків передніх крісел — додаткові кишені-сіточки, в які вміщається, наприклад, мобільний телефон; вперше таке бачу, але ідея настільки правильна, що її теж усім слід взяти на олівець; 3) під водійським сидінням — утримувач для аварійного жилета; 4) підлога в багажному відділенні виготовлена у вигляді двостороннього килимка; 5) цікаве місце знайшов шкребок для очищення скла від льоду — під кришкою лючка горловини бензобака. Можливо, я чогось не помітив, але, здається, й цього достатньо, щоб конкуренти кусали собі лікті.

За всієї продуманості салон начисто позбавлений спроб виглядати багатшим, ніж він є насправді. Класична панель приладів та аскетичні органи управління продовжують раціональний стиль зовнішнього дизайну. Rapid створений, щоб бути привабливим зокрема як службовий автомобіль, а стримана суворість імпонує корпоративному сегменту, схильному відкидати виробників, які зазіхнули на молодіжну аудиторію та зробили у зв'язку із цим експресивні наголоси в дизайні.

Skoda Rapid стартує з ціни 122 810 гривень за машину з атмосферником 1,2 л (75 к. с.), а в найдорожчому варіанті з дизелем 1,6 л (105 к. с.) коштує 189 582 грн. Крім того, покупцям пропонуються двигун 1.2 TFSI (105 к. с.) і старий добрий 1.6 MPI (105 к. с.). Коробки передач цього року лише механічні, п'ятиступеневі; лише з мотором 1.2 TFSI агрегується шестиступенева механіка. Автоматична семидіапазонна преселективна коробка передач DSG з'явиться у нас не раніше наступного року.

За їздовими якостями Rapid найцікавіший, звісно, з чудовим двигуном 1.2 TFSI, який прийомистий і добре тягне по всьому діапазону обертів. Цей високотехнологічний силовий агрегат з'явився у VW нещодавно й одразу на багатьох машинах концерну. Для тих, у кого питання про експлуатацію двигуна у разі солідного пробігу не знімається одними лише запевненнями виробника, є добре відомий і всебічно перевірений 1.6 MPI. Атмосферне 1.2 MPI розійдеться, мабуть, у корпоративному сегменті, а дизель, хоч і гарний, але, мабуть, дорогий. Особливо якщо врахувати, що дизельні версії конкурентів не потрапляють під спецмита.

Такий ось simply clever автомобіль, непогано підготовлений до сутички із когортою конкурентів. А їх у нього вистачає: корейці Accent і Rio, французи 301 і C-Elysse, Renault Logan, Nissan Almera, Fiat Linea, плюс побратим за платформою VW Polo. Точніше, вистачало б, якби український уряд не підсунув «Шкоді» туза в рукав у вигляді спецмита на іноземні автомобілі. На Rapid, нагадаємо, вони не поширюються, оскільки його складають в Україні. А гасло «Купуймо українське!», як відомо, особливо добре працює, коли підкріплене вагомими матеріальними аргументами.

Статьи по теме
Українці стали купувати дорожчі автомобілі у 2021 році
Українці стали купувати дорожчі автомобілі у 2021 році

В Україні активно відновлюється автомобільний ринок. Протягом 2021 року було розміщено понад 2,3 млн оголошень про продаж вживаних автомобілів, тоді як у 2020 – втричі менше.
18.12.21 — 610

Назвали «всемирный» автомобиль года
Назвали «всемирный» автомобиль года

Электрический автомобиль Volkswagen ID.4 стал «Всемирным автомобилем 2021 года».
22.04.21 — 728

В Украине около 20% автомобилей продаются в кредит
В Украине около 20% автомобилей продаются в кредит

Несмотря на рост объемов автокредитования, доля авто, проданных в кредит, остается неизменной.
22.07.20 — 782