Контракти.ua

3171  —  20.03.13
Введення спецмита на іноземні авто відображає інтереси українського олігарха - ВААІД
Введення спецмита на іноземні авто відображає інтереси українського олігарха - ВААІД

Представництво Європейського Союзу в Україні після консультацій з Брюсселем заявило, що введення спецмита встановлює додаткові торгівельні бар’єри у дуже чутливому секторі та матиме вкрай руйнівний вплив на експорт автомобілів з ЄС. Представництво ЄС також закликало Україну переглянути та відкликати своє рішення, оскільки йому бракує належного юридичного обґрунтування.

«Будь-яка країна має право в рамках СОТ підвищувати мита, і протекціонізм не заборонений, тільки в такому випадку країна повинна бути готова до введення іншими країнами у відношенні будь-якої її експортної групи таких же протекціоністських заходів, а це для України метал, хімія, сировина та сільське господарство. Іншими словами  позитивний ефект від спецмит буде тільки для автоскладальників, а враховуючи неповний цикл виробництва авто - ефект мінімальний, не кажучи про різке зниження надходжень від імпорту, зате будь-які мита на укр. експортний товар це втрати ринків, зниження виручки / надходження валюти в країну, безробіття, яка за масштабами набагато більше ніж те, яке можливе внаслідок простою автоскладальних цехів, - йдеться у заяві Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД). – Порівнювати Україну з Росією безглуздо, так як підходи при введенні підвищених мит в Росії були зовсім інші, вони спочатку домовилися з основними великими автовиробниками, налагодили виробництво якісних авто в країні, і вже потім закрили кордони. Щось ми не бачимо з боку Україна діалогу з провідними автоконцернами, тому спецмито – це просто лобіювання інтересів одного приватного підприємства під прикриттям гасла турботи про національного виробника».

Нагадаємо, що 14 березня 2013 Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі опублікувала повідомлення про введення спецмита на імпорт авто в розмірі 6,46% на автомобілі з об'ємом двигуна більше 1000 кубічних сантиметрів, але не більш як 1500 кубічних сантиметрів, і 12,95% на автомобілі з об'ємом двигуна більше 1500 кубічних сантиметрів, але не більш 2200 кубічних сантиметрів. Спочатку «Укравтопром» просив комісію ввести спецмито 33,4% на автомобілі з об'ємом двигуна 1000-1500 кубічних сантиметрів і 47% на автомобілі з об'ємом двигуна 1500-2200 кубічних сантиметрів.

Повний текст заяви ВААІД подано нижче

Статьи по теме
В Україні зріс попит на китайські авто
В Україні зріс попит на китайські авто

У серпні 2024 року українці придбали понад 1700 легкових авто, ввезених із Китаю. Це на 61% більше в порівнянні з серпнем минулого року.
16.09 — 203

В Україні зріс попит на гібридні авто та електрокари
В Україні зріс попит на гібридні авто та електрокари

У серпні 2024 року автомобілі з традиційними двигунами охопили майже 63% ринку нових легковиків. Торік цей показник становив більше 68%.
04.09 — 177

У квітні попит на електрокари подвоївся
У квітні попит на електрокари подвоївся

У квітні український автопарк поповнили понад 4,2 тис. авто на електротязі, що удвічі більше, відносно торішнього квітня. Найбільший показник з реєстрації цих типів авто продемонстрували водії у Львівській області (595 од).
16.05 — 268