Контракти.ua

Автор: Татьяна Гармаш —  22462  —  05.12.12
Повний бак: правда та міфи про фірмовий бензин
Повний бак: правда та міфи про фірмовий бензин

У боротьбі за клієнта автозаправні мережі змушені були піти шляхом колег із класичного роздробу — розробити програми лояльності. Ще один перевірений спосіб «прив'язати» водія до своєї АЗС — продаж брендованого бензину: якщо це працює з йогуртами й батончиками, то чому не спробувати й на пальному?

Заправка із сюрпризом

Боротьба за водійські гаманці серед продавців пального посилюється. У міру підвищення цін на бензин і збільшення кількості АЗС мережам стає дедалі складніше переконати автолюбителів заправлятися саме у них. Як один із головних аргументів компанії активно використовують різноманітні програми лояльності. Поспостерігавши за чергою в каси середньостатистичної заправної станції, легко помітити, що щонайменше половина клієнтів пред'являє при розрахунку знижкові картки.

Вигідні вони й для самих АЗС. «Програма лояльності дозволяє утримувати наявних, залучати нових клієнтів, а також аналізувати споживчі уподобання», — запевняє Інна Троян з компанії «ТНК». Втім, самими лише бонусними картками автолюбителів сьогодні не здивуєш: програми лояльності вже є майже в усіх великих мереж, тож доводиться вигадувати нові фішки.

Втім, попри уявне розмаїття, більшість представлених на ринку програм лояльності побудовані за однаковими схемами. Вони є накопичувальною системою, що дозволяє споживачам збирати в обмін на куплене пальне бали, які потім можна обміняти на знижки в 5–10% на різні товари у фірмових магазинах або кафе при АЗС. Таким чином, мережі одним пострілом вбивають двох зайців — напрацьовують базу постійних клієнтів і вирішують питання збуту супутньої продукції та послуг. За таким принципом побудовані, наприклад, програми лояльності на АЗС Shell, КЛО, «Укравто» тощо.

Характеристики преміального пального

Деякі мережі, наприклад Shell, пропонують розплачуватися накопиченими балами за товар з окремого каталогу. Знижки на пальне заправки надають менш охоче, а ті, хто все ж таки їх дають, обмежуються символічним дисконтом у 1–5%. Такі пропозиції є, наприклад, у ТНК, «Лукойл» тощо. Останнім часом мережі намагаються зробити свої картки універсальними та обіцяють клієнтам знижки не лише на свої товари, а й на продукцію та послуги компаній-партнерів. Скажімо, дія програми лояльності ТНК поширюється на низку магазинів і ресторанів, КЛО — на Львівську майстерню шоколаду тощо.

Залучати клієнтів до заправок допомагає й об'єднання бонусних рахунків за кількома картками, що зручно, наприклад, якщо в сім’ї кілька водіїв, а також різноманітні призи для учасників. Багато АЗС проводять розіграші цінних подарунків, серед яких фігурують навіть автомобілі, винятково серед власників знижкових карток.

Для корпоративних користувачів список переваг вужчий. Зазвичай він включає спеціальні паливні картки, що дозволяють купувати бензин зі знижками до 5%, а в деяких АЗС є також можливість придбання товару в кредит. У мережі WOG зазначають, що корпоративні клієнти можуть розраховувати на цілком конкретний перелік додаткових послуг: встановлення персональних лімітів, розмежування рівнів доступу, додатковий контроль за водіями тощо.

Аналітики прогнозують, що найближчим часом компанії вдосконалюватимуть програми лояльності, і водіям треба лише почекати ще більших бонусів і спеціальних пропозицій від АЗС.

Пальне «із плюсом»

Інший маркетинговий інструмент, що його активно освоюють мережі АЗС, — продаж «пального із плюсом» — різних видів брендованого бензину й дизеля, які зазвичай забезпечуються приставками «євро». Таке пальне, звісно, дорожче за просте, але, як стверджують заправники, різниця в ціні себе виправдовує. Як обіцяють на АЗС, заливши повний бак бензину «із плюсом», автолюбитель отримає можливість скоротити витрату пального, тож у підсумку в перерахуванні на кілометрах витратить не більше, ніж при заправленні звичайним пальним. Натомість отримає додаткові бонуси, серед яких, наприклад, дбайливіша експлуатація двигуна, поліпшення ходових характеристик, а також, що важливо для прихильників «зелених» ідей, менший викид шкідливих речовин в атмосферу.

Програми лояльності найбільших АЗС України

Узимку для власників дизельних авто одним із головних аргументів заливати пальне із приставкою «євро» є його підвищена морозостійкість. Якщо проблеми зі звичайним дизелем починаються вже за мінус 10 (машину складно завести), то фірмове, як випливає з рекламних проспектів, дозволяє з легкістю запустити двигун навіть на тридцятиградусному морозі.

Головною перевагою фірмового бензину є наявність у ньому різних присадок, які чистять двигун, не дозволяючи накопичуватися продуктам горіння. Всі інші параметри залишаються стандартними і, по суті, не відрізняються від характеристик звичайного бензину А-95.

Викладаючи додаткові кошти за «плюс», автовласники можуть тішити себе тим фактом, що брендоване палбне перебуває на особливому контролі в АЗС. Цей чинник особливо важливий для власників «примхливих» преміальних марок авто, які часто відмовляються їздити на стандартному українському пальному. Крім того, що вони не видають обіцяних виробником технічних параметрів (розгін до 100 км за певний час, максимальна швидкість тощо), збільшується ризик швидкого зносу паливної системи, ремонт якої влітає власникові в копієчку. У віт­чизняній практиці не поодинокі випадки, коли, заливши на одній з безликих пришляхових заправок бензин, представлений як А-95, водії були змушені викликати евакуатор, а потім зливати пальне і ґрунтовно чистити систему.

Втім, на фірмових АЗС до таких крайнощів зазвичай не доходить — за якістю стежать і власники, які вклали свої ж гроші в бізнес, і перевіряючі органи. Тож експерти радять заливати покращене пальне не постійно, а лише час від часу — скажімо, кілька разів на місяць, щоб прочистити двигун автомобіля. Зрозуміло, що для зими ця порада не підходить, особливо для власників машин з дизельними моторами. У їхньому випадку доплата за європаливо є одним з основних способів уникнути проблем із запуском двигуна в морози.


Думка експертів


Олексій Мочанов, найдосвідченіший водій країни:

— Преміальне пальне я поділяю на дві категорії. Перша — це просто якісний бензин з націнкою за бренд. Друга — це якісне дороге пальне з миючими й захисними присадками. Воно розраховано на тих, хто намагається якомога збільшити ресурс і термін служби двигуна. Слід враховувати: коли заправляєш 20 л такого пального, то реального бензину в тебе в баку 19 л із копійками (в усіх АЗС різні пропорції бензину й присадок). Тобто витрата пального з присадками трохи більша, і економія відчутна лише на великих пробігах за рахунок зменшення витрат на обслуговування та ремонт двигуна. Я пробував преміальні бензини різних заправок і не відчув між ними якоїсь особливої різниці — всі вони приблизно одного рівня та якості. Для себе визначив, що коли подорожуєш Україною, комфорт і рівень обслуговування на автозаправному комплексі відіграє не меншу роль, ніж наявність брендового суперпального. Адже ти заїжджаєш туди не лише заправитися, а й помити скло, купити їжу-напої, попоїсти, сходити до вбиральні. І тут коло гарних АЗК істотно звужується. А щодо дорожнечі преміум-бензину: хоч би скільки її лаяли наші автомобілісти, це все одно поки що не 1,5 EUR/л, як у Європі. І не 2 EUR/л, як у Греції. А спеціальне спортивне пальне «Турбомакс» спортсменам доводиться купувати по 6,5 EUR/л. При цьому його витрати — 88 л на 100 км гоночного пробігу. Немає грошей — не виїжджай на машині. Користуйся громадським транспортом. Життя жорстоке.


Ігор Моляр, автор і ведучий програми «Автопарк»:

— В «Автопарку» ми тестували кілька десятків преміальних бензинів на вітчизняних та імпортних автомобілях і дійшли висновку, що всі вони доволі непогані. Особливо пальне з миючими присадками, які справді чистять камеру внутрішнього згоряння та заощаджують гроші на ремонт. А публіка на спортивних машинах потребує бензину із присадками, що підвищують октанове число. Але проблема українського споживача в недостатньому досвіді споживання брендових бензинів. Зрозуміло, що водії за умов виживання намагаються заощадити на пальному та це згубна економія. Наш народ бере півбака 95-го бензину і, щоб форсаж був крутішим, доливає 10–15 л 98-го або 100-го бензину. Але не можна змішувати в одному флаконі коньяк і пиво! Адже, як показує «розтин» мотора, забиваються паливна система, фільтри, інжектори, доводиться знімати та чистити баки. Присадки, завдяки яким досягається лужний і високооктановий ефект, при поєднанні зі звичайним бензином утворюють у баку осад, який вкорочує життя фільтру та бензонасосу. Скупий платить двічі, тупий платить тричі, а лох платить завжди! Якщо заливаєте лужний бензин, не треба підвищувати його октанове число «на колінах», вручну, додаючи як присадку 98-й або 100-й бензин. Дободяжите, перебодяжите та в результаті обдурите самі себе. Потрібна пропаганда здорової споживчої культури.

Статьи по теме
Україна поверне європейські норми щодо бензину для уникнення завозу російського пального
Україна поверне європейські норми щодо бензину для уникнення завозу російського пального

Міністерство енергетики підготувало проект постанови Кабінету міністрів про зміни до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив.
21.01 — 695

Бензин та автогаз подорожчали, дизель подешевшав в Україні за 2023 рік
Бензин та автогаз подорожчали, дизель подешевшав в Україні за 2023 рік

Державна служба статистики України оприлюднила дані щодо середніх цін на паливо в Україні за 2023 рік. Ціни змінювалися різноспрямовано під впливом кількох факторів.
16.01 — 244

На скільки подорожчав бензин та дизпаливо
На скільки подорожчав бензин та дизпаливо

Мережі АЗС переглянули ціни на бензин і дизпаливо у бік їхнього зростання після підвищення податків з 1 липня, зростання склало в основному на 1-2 грн/літр.
02.07.23 — 1801