Читайте, скільки доведеться платити за розмитнення електрокара, що залишиться без змін і як зміниться ринок електромобілів.
З 1 січня 2026 року для електромобілів може зникнути пільга з нульового ПДВ. Пише ТСН. Про це повідомляють Контракти.UA.
Експерти Інституту досліджень авторинку пояснюють, що зміниться при імпорті електрокарів та скільки доведеться платити.
Нульова ставка ПДВ для електромобілів діяла тимчасово та закінчується 31 грудня 2025 року. Якщо Верховна Рада не продовжить пільгу, з нового року при імпорті електрокара знову нараховуватиметься ПДВ 20% від митної вартості авто.
Інші податки залишаються без змін:
Таким чином, з трьох ключових податків фактично додається лише ПДВ.
Наприклад, електромобіль коштує 20 000 євро, батарея 60 кВт·год:
Повний пакет митних платежів складе близько 20% від вартості авто, що на 4 тисячі євро більше, ніж у 2025 році, але все одно найнижче податкове навантаження серед усіх категорій автомобілів в Україні.
Нинішній рекордний імпорт електрокарів обумовлений очікуванням подорожчання. Після 1 січня 2026 року можливий короткостроковий спад попиту на 20–40%, але глобально ринок не постраждає. Електромобілі залишаються найбільш доступними за вартістю розмитнення, а їхні експлуатаційні витрати найнижчі.
Експерти прогнозують, що після продажу накопичених запасів у першій половині 2026 року ситуація стабілізується. Електромобілі вже стали ключовою частиною українського ринку і продовжать активно продаватися.
Раніше ми писали, що 2026 року вживані електромобілі стануть найвигіднішим вибором для покупців: на ринок вийде хвиля 2–3-річних лізингових EV із гарантіями, мінімальним пробігом і нижчою ціною.