Вторгнення в Україну і переведення економіки на військові рейки довели до транспортного колапсу Російську залізницю.
Як повідомляє The Moscow Times, середня технічна швидкість вантажних поїздів на мережі РЖД у 2024 році впала до 40,6 км/год — найнижчого значення з 1960 року. Пише biz.nv.ua. Про це повідомляють Контракти.UA.
Такі дані з посиланням на офіційну статистику транспортної монополії наводить експерт НДУ ВШЕ Фарід Хусаїнов.
Середня дільнична швидкість, яка включає час, витрачений на стоянки, знизилася до 35,7 км/год, що стало мінімумом із 1993 року.
За рік вантажні поїзди, які забезпечують майже 90% усіх перевезень у Росії, стали в середньому їхати на 4−5% повільніше, а якщо порівнювати з 2021-м роком, то швидкості впали майже на 10%, випливає з підрахунків Хусаїнова. Показники технічної та дільничної швидкості сама РЖД публікує у звіті ф. 9д-5 у розділі «Розкриття інформації», уточнює експерт.
Російські залізниці третій рік поспіль фіксують скорочення вантажоперевезень Росією на тлі санкцій, які вдарили по експорту, і зростаючих складнощів з управлінням рухом поїздів.
У листопаді 2024 року навантаження на мережі РЖД впало на 5,8% рік до року, до 95,6 млн тонн, а накопиченим підсумком за 10 місяців просіло на 4,4%.
Перевезення вугілля — основного вантажу РЖД, на який припадає близько третини всіх перевезень, — скоротилися на 6,2% після того, як вугільники зіткнулися з обвальним падінням експорту і були змушені скоротити видобуток до мінімуму з пандемії 2020 року.