Охоронці в супермаркетах та магазинах не мають права змушувати покупців платити за зіпсований товар.
Адже найчастіше вони працюють у цих закладах за наймом від інших компаній – і, відповідно, не представляють ті. Пише OBOZ.UA. Про це повідомляють Контракти.UA.
Водночас здійснення таких дій є грубим порушенням законодавства. І, отже, причиною для виклику поліції.
Про це повідомили експерти "Захисту прав споживачів". Вони зазначили:
"Охоронці не мають права говорити, що робити з товарами, – часто вони не представляють магазин. Якщо змушують сплатити за зіпсований товар, це грубе порушення багатьох статей Закону України "Про захист прав споживачів". Тому можна звертатися до правоохоронних органів", – йдеться у повідомленні.
При цьому наголошується: якщо охоронець наполегливо змушує покупця платити за зіпсований товар, варто активно доводити свою невинність. Зокрема, вимагати перегляду відео з камер спостереження.
Втім, це може не привести до бажаного результату. У такому разі експерти радять викликати поліцію.
Супермаркети можуть "обдурювати" українців за допомогою цінників
Водночас, магазини та супермаркети мають вказувати на цінниках точну, зрозумілу, лаконічну інформацію та не вводити в оману покупця. Наприклад, з цінників має бути зрозуміло, якій вазі відповідає зазначена вартість товару. Порушення ж цих правил може стати причиною притягнення до відповідальності.
Разом з тим, пояснили у Держпродспоживслужбі, оформлення засобів інформування про ціни – власне, цінників – "здійснюється до надходження товару до торгового залу". А перевірити їхню наявність та правильність оформлення працівники магазину мають до початку його роботи.
Як повідомляв OBOZ.UA, Міністерство фінансів затвердило нову форму фіскального чека – зокрема, додало обов'язкові поля "решта", "засіб оплати" та ін. Видавати їх українцям мають з 1 січня 2025 року, а чеки старого зразка перестали вважатися розрахунковим документом. Ба більше, за їх видачу продавця можуть оштрафувати.