Верховна Рада проголосувала за бюджет на 2025-ий у першому читанні. За віддали голоси 247 нардепів.
Як повідомляють , про це стало відомо з каналу депутата Ярослава Железняка. Про це повідомляють Контракти.UA.
У проєкт закладені збільшені видатки на оборону. Основні макрофінансові показники в уряді пропонували такі:
зростання ВВП на 2,7% (до 8466,3 млрд грн)
інфляція – 9,5%
середньомісячна зарплата – 24389 грн
курс гривні до долара – 45 грн за 1 дол.
доходи – 2336,3 млрд грн (в т.ч. загальний фонд – 2095,2 млрд грн)
видатки – 3938,2 млрд грн (3643,6 млрд. грн)
дефіцит бюджету – 1640,6 млрд грн (1549,5 млрд грн) або 19,4% ВВП.
Пріоритетні видатки:
національна безпека – 2,22 трлн грн;
охорона здоров’я – 210,7 млрд грн;
освіта – 169,3 млрд грн;
культура – 9,6 млрд грн;
пенсійне забезпечення – 237,9 млрд грн;
соціальний захист – 414,2 млрд грн;
підтримка ветеранів війни – 5,8 млрд грн;
резервний фонд – 43,9 млрд грн;
підтримка бізнесу – 19,4 млрд грн.
Після опрацювання в комітеті нардепи запропонували низку змін. Підвищення прокурорам зарплати, яке вони передбачили, вдалося збити вчора поправкою.
Також комітет, за словами його голови Роксолани Підласи, пропонував:
усі джерела наповнення Дорожнього фонду (це 43,2 млрд грн в наступному році) спрямувати в загальний фонд бюджету – на першочергові потреби, насамперед, потреби національної безпеки та оборони
щонайменше 2 мдрд грн спрямувати на гуманітарне розмінування
виключити пропозицію перевести рахунки в банках лікарень до Казначейства
Апарат Верховної Ради з 1 квітня 2025 переходить в грейдову систему оплати праці
так звана "чорнобильська пенсія"/доплата непрацюючим пенсіонерам у зоні відселення буде виплачуватись лише тим, хто дійсно жив в зоні відчуження з 1986 по 1993 рік (це близько 15 млрд грн)
переглянути ідею запровадження у 2025 році преміювання суддів місцевих судів і відповідно переглянути видатки на їх забезпечення
розглянути можливість виділення фінансування (4,8 млрд грн) на нові пасажирські вагони
розглянути можливість спрямувати 4% ПДФО до бюджетів до ОТГ і одночасно відмовитись від субвенції з державного бюджету обласним бюджетам на компенсацію різниці в тарифах на комунальні послуги
визначитися щодо доцільності перерахування до державного бюджету реверсу з бюджетів ОМС, тобто залишити 12,9 млрд грн бюджетам ОМС