Європейська комісія запропонувала продовжити дію транспортної угоди із Україною до кінця 2025 року, проте із урахуванням деяких змін.
"На основі обміну інформацією з державами-членами, Україною та зацікавленими сторонами Комісія врахувала уроки, отримані під час імплементації поточної транспортної угоди між ЄС та Україною . Хоча обсяг угоди залишиться незмінним, Комісія пропонує оновлення, щоб полегшити її імплементацію та виконання державами-членами", – зазначається на сайті Єврокомісії.
Зокрема, нова пропозиція передбачає:
обов’язкову наявність документів, які підтверджують, що транспортний оператор у належний спосіб уповноважений здійснювати міжнародні перевезення та що перевезення здійснюється відповідно до договору;
обов’язкову наявність спеціальних документів, які засвідчують, що операція без вантажу безпосередньо пов’язана з транзитною або двосторонньою операцією;
посилення дотримання операторами автомобільних вантажних перевезень зобов’язань, пов’язаних з операціями, дозволеними відповідно до угоди, боротьбою з шахрайством або підробкою документів водія та порушеннями безпеки дорожнього руху: такі порушення можуть призвести до вилучення ліцензії;
нове запобіжне застереження: у випадку, якщо на національному ринку автомобільних перевезень у певній географічній зоні спостерігаються серйозні порушення, то угода може бути призупинена в цій географічній зоні.
У Єврокомісії додали, що такі заходи сприятимуть реалізації угоди без шкоди для взаємної вигоди.
"Угода була дуже позитивною як для ЄС, так і для України, дозволивши значно збільшити їхній експорт на ринки одна одної", – йдеться у повідомленні.
Поки що пропозиції знаходяться в Раді. Вона має надати Комісії мандат на переговори з Україною та Молдовою . Після того як Рада надасть Комісії ці повноваження, Комісія офіційно співпрацюватиме з нашими країнами-партнерами для отримання згоди .
Комісарка з питань транспорту Адіна Валеан зауважила, що тимчасові транспортні угоди з Україною та Молдовою сприяли переміщенню експорту та імпорту двох країн після того, як вони втратили важливі транспортні шляхи через повномасштабне вторгнення Росії в Україну.
"Водночас вони можуть по-різному впливати на операторів автомобільних перевезень у всьому Союзі. Ось чому в сьогоднішній пропозиції щодо угоди з Україною ми також розглянули, як ми можемо покращити угоду надалі, спростивши її імплементацію та виконання та запровадивши захисне застереження на випадок негативного впливу на регіональні ринки в ЄС", – додала вона.