Контракти.ua

396  —  06.10.23
Краще чи гірше? Експерт пояснив відмінності між Bayraktar TB2 та Akıncı
Краще чи гірше? Експерт пояснив відмінності між Bayraktar TB2 та Akıncı

Якщо Bayraktar TB2 умовно безпілотний легкий штурмовик, то Akıncı - це багатофункціональний безпілотний бомбардувальник.

Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на матеріал: "Майже літак. На що здатний бойовий Bayraktar Akinci та коли він з'явиться в Україні".

Експерт Defense Express Валерій Рябих заявив що Akıncı - це принципово інший клас літального апарату, який, на відміну від TB2, відкриває зовсім інші можливості.

До прикладу, максимальна злітна маса у TB2 лише 700 кг, з них 150 кг корисного навантаження, куди крім ракет з обмеженим до 30 км радіусом та інших боєприпасів входять ще й сенсори.

"Навскидь, з цих 150 кг: 50 на сенсори й 100 на ракети - це в принципі небагато. У Akıncı злітна маса 6 000 кг і майже півтори тонни він бере на борт. Це вже інша справа, коли ти можеш взяти в 10 разів більше, відповідно, у тебе більше варіантів для використання у ролі ударного дрона. Можна передати частину функцій багатоцільових винищувачів", - зазначив експерт.

Попри те, що обидва безпілотники можуть добу перебувати в повітрі, Akıncı підіймається на висоту до 12 кілометрів. Що теоретично спрощує обхід ворожої протиповітряної оборони.

Сенсори Bayraktar TB2 дозволяють вести аеророзвідку та виявляти цілі в радіусі 25 км і давати цілевказання на відстані до 15 км. У цьому плані Akıncı оснащений радаром з активною фазованою антеною решіткою, як у бойових літаків.

"Сучасні технології дозволяють йому зазирнути вже на сотні кілометрів уперед. А це збільшує як можливості розвідки, так і розширює перелік завдань самого літального апарату. Він здатний відстежувати розташування ППО і спостерігати за ними на далеких відстанях. Відповідно, це дозволяє й застосовувати далекобійні ракети. Ті ж турецькі SOM, які виконані по типу Storm Shadow", - розповів Рябих.

Основні характеристики Akıncı

Bayraktar Akıncı - це перспективний важкий ударний безпілотник. Розробка стартувала у 2018 році, прототип показали у 2019-му, до 2021-го було прийнято на озброєння ВПС Туреччини, а у 2022 році запущено серійне виробництво.

Характеристики:

  • довжина фюзеляжу - 12,2 м
  • розмах крил - 20 м
  • висота - 4,1 м
  • максимальна злітна маса - 6 000 кг
  • корисне навантаження - до 1350 кг
  • силова установка - два двигуни АІ-450Т
  • тривалість польоту - 24 години
  • практична стеля - 12 000 м

Крім того, безпілотник має дев'ять підвісних точок: до 450 кг на внутрішній і сумарно до 900 кг на 8-и зовнішніх.

Будівництво заводу Baykar в Україні

Нагадаємо, що 19 липня 2022 року прем‘єр-міністр Денис Шмигаль заявив про підготовку угоди з Туреччиною, яка дозволить розпочати будівництво заводу безпілотників Bayraktar на території нашої країни.

Вже в серпні компанія Baykar Makina заявила про реєстрацію в Україні, а також про придбання ділянки для будівництва майбутнього заводу.

В жовтні 2022 року Baykar відзначила, що завершить будівництво заводу в Україні протягом двох років.

А у червні компанія Baykar отримала від Туреччини ліцензійні дозволи на виробництво Bayraktar TB2 та Akıncı в Україні.