Контракти.ua

1938  —  16.03.23
В Україні зріс попит на вживані автомобілі: які машини у топі та як змінився ринок
В Україні зріс попит на вживані автомобілі: які машини у топі та як змінився ринок

Аналітики розповіли, як змінився ринок вживаних автівок під час війни в Україні.

Війна в Україні відчутно змінила ринок вживаних автомобілів. Попит на авто вдвічі зменшився порівняно з попередніми періодами. За дослідженням аналітиків на початку 2023 року українці шукають вживані авто в Інтернеті понад 700 тис. разів на місяць. Це - 8,22% усього попиту на авто. Пише ТСН. 

Такі дані опублікували в компанії "СкупАвто".

Проте ринок вживаних автівок почав "оживати" вже у квітні 2022 року – за місяць, кількість запитів стрімко зросла до рекордних 1,8 млн пошуків на місяць. Ймовірно це пов’язано з пошуком транспорту для ТРО та ЗСУ.

"Такому попиту сприяло нульове розмитнення, яке було запроваджене від квітня по липень 2022 року. Після того, як пільговий період закінчився, попит на вживані автівки поступово знизився", - розповіли аналітики.

Автівки з яких країн найчастіше шукають українці

Найчастіше українці шукають вживані авто з США. Але цей тренд поступово спадає. За чотири роки він знизився на 52% (у середньому з 90 тис. до 43 тис. пошуків на місяць).

Також за чотири роки знизився інтерес на авто з Польщі на 34% (зі 63 тис. до 41 тис. запитів на місяць). Винятком стало тимчасове зростання попиту на авто в Європі, що припало на квітень 2022 року.

"Найімовірніше це зростання було пов’язане з тим, що з Польщі можна найшвидше привезти авто через територіальну близькість та просту процедуру переоформлення", - йдеться у повідомленні.

Ще більше зниження попиту в українців відбулося щодо авто з Литви – за чотири роки кількість запитів впала на 68% (від 84 тис. до 27 тис. запитів на місяць).

Які бренди шукають

Лідером залишаються автомобілі ВАЗ, на другому місці – Renault, третій за популярністю – Mercedes-Benz, далі слідують Toyota та Ford.

У ВАЗ за 4 роки попит знизився на 55%  (з 20 тис. до 9 тис.). Це найбільше падіння попиту в абсолютному значенні. Але, найбільше за ці 4 роки втратив бренд Daewoo: – 63% (з 4,6 тис. до 1,7 тис. запитів на місяць).

Навпаки найбільше зростання серед брендів вживаних авто показали Volvo (+288%), що піднявся з 40-го місця за популярністю на 30-те.