1030  —  21.09
Телескоп James Webb уперше сфотографував Марс

Космічний телескоп James Webb завдяки камері NIRCam у ближньому інфрачервоному діапазоні зробив свої перші світлини Марсу.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє Європейське космічне агентство (ESA).

«Космічний телескоп James Webb зробив 5 вересня 2022 року перші світлини та спектри Марса», - заявили в ESA.

Телескоп сфотографував Червону планету, знаходячись на відстані у близько 1,5 мільйона кілометрів від Землі, працюючи у другій точці Лагранжа системи Земля-Сонце.

Перші зображення Марсу показують область східної півкулі планети на двох різних довжинах хвиль або кольорах інфрачервоного світла.

Зазначається, що на світлині, зробленій на довжині хвилі у 2,1 мікрона за допомогою камери NIRCam, можна роздивитися деталі поверхні майже так, як їх видно з орбіти. На цьому зображенні видні кратер Гюйгенса, «темну пляму» вулканічної породи Syrtis Major Planum та більш світлу рівнину Еллада.

При цьому світлина, зроблена на довжині хвилі у 4,3 мікрона, показує теплове випромінювання – світло, яке виділяє планета, коли вона втрачає тепло. Найяскравіша область на планеті – це місце, де Сонце знаходиться зверху, тому що воно зазвичай найтепліше. Яскравість зменшується в напрямку до полярних регіонів, які отримують менше сонячного світла, і менше світла випромінюється з більш прохолодної північної півкулі, яка переживає зиму в цю пору року.

Як повідомляв Укрінформ, у серпні космічний телескоп James Webb зробив декілька нових світлин планети Юпітер.

Українські вчені виявили новий ген, який відповідає за статевий розвиток та безпліддя людини

Відкриття українських науковців допоможе розробляти лікування чоловічого та жіночого безпліддя.

Як вибрати пральну машину з сушкою

Питанням про те, як вибрати пральну машину із сушкою, задаються багато мешканців квартир. Адже саме для них це питання стоїть особливо гостро, бо зазвичай розвішувати мокрі речі нема де. У статті, підготовленій фахівцями інтернет-магазину Цифра, розглянемо основні критерії вибору прально-сушильної машини.

Поверхня вкрита розплавленою магмою: вчені знайшли нову суперземлю

Астрономи стверджують, що виявили наймасивнішу суперземлю з усіх коли-небудь знайдених.