Контракти.ua

442  —  02.09.22
Україна за пів року в 12 разів наростила імпорт пального
Україна за пів року в 12 разів наростила імпорт пального

Завдяки створенню умов для інтенсифікації ввезення пального з-за кордону, Україні за пів року вдалось у 12 разів наростити імпорт пального.

Про це розповіла перший віцепрем'єр-міністр – міністр економіки України Юлія Свириденко, повідомляє пресслужба міністерства.

«Після ударів рф по паливній інфраструктурі України ми критично залежні від імпорту нафтопродуктів. Саме тому Уряд створив умови для інтенсифікації ввезення пального з-за кордону. Визначили пріоритетність в’їзду автотранспорту з нафтопродуктами до України, забезпечили позачергове оформлення пального на кордонах, передбачили компенсацію збитків через воєнні дії, впровадили страхування залізничних та автоцистерн, а також суден інших країн, які транспортують пальне. Ще на початку повномасштабної війни скасували акцизний збір на нафтопродукти, а ПДВ знизили з 20 до 7%. Також призупинили регулювання цін на пальне, аби дати можливість операторам швидше поповнювати свої запаси. Все це в комплексі дало можливість наростити обсяги імпорту в 12 разів», - заявила Свириденко.

У міністерстві зазначають, що у березні Україна імпортувала 58,8 тис. тонн пального, у травні – 380,8 тис. тонн, а у серпні - 709,5 тис. тонн.

«Якщо у березні ми завозили в середньому на добу 827 тонн бензину та 1,4 тис. тонн дизпалива, то в серпні – 4,2 тис. та 16,9 тис. тонн відповідно. На ринку бачимо поступове накопичення запасів нафтопродуктів завдяки постійному зростанню обсягів імпорту. Саме тому сьогодні немає ажіотажного попиту на пальне, на АЗС відсутні черги, а ціни не демонструють тенденції до стрімкого зростання», - зазначила Свириденко.

За прогнозами споживання у вересні-грудні щомісяця Україні потрібно 500-550 тис тонн пального. Україна імпортує більші обсяги, що дозволяє в повній мірі забезпечувати потреби ЗСУ, а також екстрених та комунальних служб, аграріїв, громадського транспорту, сказала урядовець.

Вона наголосила на переорієнтації імпорту пального в західному напрямку, яка сталася після російського вторгнення.

“Сьогодні 95% імпортованого бензину та 72% дизельного палива ми отримуємо з країн ЄС. Лідерами постачання є Румунія, Литва, Словаччина, Греція, Болгарія та Польща. Отже досить швидко ми змогли кардинально змінити вектор імпорту нафтопродуктів таким чином, аби отримувати його в достатній кількості для покриття усіх наших потреб”, - заявила Свириденко.

Статьи по теме
Яким буде дефіцит енергогенерації взимку
Яким буде дефіцит енергогенерації взимку

Вірогідний дефіцит в енергосистемі до початку грудня поточного року, який неможливо повністю покрити імпортом, складе близько 4 ГВт. При цьому підготувати до роботи вітчизняні енергетики зможуть, з урахуванням відновленої генерації, приблизно 14-15 ГВт генерувальних потужностей.
18.09 — 219

Бізнес потребує пом’якшення валютних обмежень – опитування
Бізнес потребує пом’якшення валютних обмежень – опитування

Європейська бізнес-асоціація провела опитування бізнесу та виявила актуальні потреби щодо помʼякшення валютних обмежень.
16.09 — 127

В Україні зріс попит на китайські авто
В Україні зріс попит на китайські авто

У серпні 2024 року українці придбали понад 1700 легкових авто, ввезених із Китаю. Це на 61% більше в порівнянні з серпнем минулого року.
16.09 — 203