Фахівці розповіли, чому на українському ринку машин так погано розвинені електромобілі та що саме може сприяти їхній популярності.
Автомобілі з електричним двигуном стають все більш популярними. Інтерес до них помітно зріс під час подорожчання пального, але був радше теоретичним, ніж практичним: українці цікавилися, та масово електромобілі не купували. Пише ТСН.
Експерти Інституту досліджень авторинку з'ясували, чому не відбувається масовий перехід на "зелені" машини та яким чином може прискоритися популярність цього сегменту.
Загалом від січня до червня 2022 року українці придбали 8,2 тисячі електромобілів. Це — на 29,6% більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Понад 51% електромобілів (4,3 тис.) у першому півріччі придбали на внутрішньому ринку, ще 3,3 тис. (39,5%) привезли вживаними з-за кордону, і лише 754 машини з електричним двигуном купили новими (9,2% від загальної кількості). Тобто, абсолютну більшість електромобілів — понад 90% — в Україні купують вживаними.
Електромобілі в загальній структурі продажу "легковиків" в Україні в першій половині 2022 року склали 1,4%. Це дещо більше, ніж за аналогічний період минулого року, коли цей показник був зафіксований на рівні 0,9%. Утім, про масовий перехід на електромобілі не йдеться і на це фахівці бачать декілька причин:
Загалом, експерти впевнені, що масовий перехід на електромобілі, і не лише в Україні, можливий за умови поєднання цілого комплексу факторів:
- подальшого зростання ціни пального;
- розвитку інфраструктури зарядних станцій;
- здешевлення електромобілів та розширення їх асортименту на ринку;
- збільшення купівельної спроможності громадян та наявність програм фінансування;
- покращення технічних характеристик авто на батарейній тязі, зменшення часу заряджання та збільшення ємкості батареї.
А поки ж, враховуючи реалії найближчого десятиліття, потрібно поповнювати український автопарк будь-якими авто, адже рівень автомобілізації у нас наразі удвічі нижчий, ніж в ЄС: 250 авто у нас проти 600+ в Європі.