Контракти.ua

1526  —  28.10.21
Більш як половина українців вважають «дистанційку» руйнівною для психіки дітей
Більш як половина українців вважають «дистанційку» руйнівною для психіки дітей

Майже 60% українців, які мають у сім’ї учнів або студентів, і 56% українців загалом вважають, що дистанційне навчання руйнує психіку і соціальні навички дітей.

Про це свідчать результати опитування в рамках моніторингу громадської думки щодо проблем освіти та заходів з її реформування, проведеного у жовтні Інститутом соціальної та політичної психології НАПН України спільно з Асоціацією політичних психологів України.

Згідно з опитуванням, ставлення українського суспільства до дистанційного навчання є переважно скептичним. Лише кожен п’ятий респондент (21,3%) погоджується з тим, що завдяки дистанційному навчанню учні (студенти) стають більш дисциплінованими та самостійними, 66,1% так не вважають. Найбільш категоричними в цьому питанні є мешканці південних областей України, лише 6,6% з яких убачають у дистанційному навчанні шанс для учнів та студентів набути більшої самостійності, і майже 80% з цим не згодні.

"У міру накопичення досвіду взаємодії з дистанційним навчанням зростає й частка громадян, які вбачають у ньому загрозу психологічному благополуччю дітей та молоді. Минулого року половина респондентів (50,4%) погоджувалася з твердженням, що дистанційне навчання руйнує психіку і соціальні навички дітей, а тому має бути повністю заборонене, 27,3% – не погоджувалися. На момент останнього опитування згодні із цим твердженням 56% респондентів у цілому по вибірці і майже 60% тих, хто має в сім’ї учнів або студентів", – йдеться у повідомленні.

При цьому найменше тривоги наслідки дистанційного навчання викликають у мешканців західних областей, де кожен третій (33,1%) не вбачає в ньому небезпеки для дітей та молоді, найбільше – на півдні, де майже 70% респондентів упевнені в тому, що дистанційне навчання шкодить психологічному благополуччю молодого покоління.

Водночас результати дистанційного навчання тією чи іншою мірою негативно оцінюють більше половини респондентів (56,2%). Причому попри накопичення досвіду взаємодії з навчанням в онлайн-режимі частка негативних оцінок його результатів майже не змінилася (55,7% у 2020 році), хоча позитивних – трохи збільшилася: з 27,1% у 2020 році до 33,2% у 2021-му.

Інститут соціальної та політичної психології НАПН України спільно з Асоціацією політичних психологів України 1-10 жовтня 2021 року провели опитування в рамках щорічного моніторингу громадської думки щодо проблем освіти та заходів з її реформування.

Опитування проводилося методом інтерв’ювання, за вибіркою, що репрезентує доросле населення України віком від 18 років і старше. Разом із генеральною сукупністю було досліджено підвибірки за окремими категоріями респондентів (педагогічні працівники, респонденти, в сім’ях яких є учні, абітурієнти або студенти), тобто був застосований принцип так званої опуклої вибірки. Було опитано 2000 респондентів у всіх регіонах України за винятком АР Крим, м. Севастополь і окупованих окремих районів Донецької та Луганської областей. Похибка вибірки становить 3,2%.

Статьи по теме
У разі спалаху інфекцій школярів без вакцинації не пускатимуть до класів, – МОЗ
У разі спалаху інфекцій школярів без вакцинації не пускатимуть до класів, – МОЗ

Такі дії передбачені законами «Про освіту» та «Про захист населення від інфекційних хвороб».
21.08 — 679

В Україні виявили два нових субваріанти COVID-19
В Україні виявили два нових субваріанти COVID-19

В Україні лабораторно підтвердили нові субваріанти COVID-19 "Stratus" (XFG) та "Nimbus" (NB.1.8.1) – нові мутації штаму "Омікрон", що зараз домінують у світі.
15.08 — 428

Ціни на навчання зростають: які спеціальності у 2025 стануть найдорожчими
Ціни на навчання зростають: які спеціальності у 2025 стануть найдорожчими

У 2025 році вступ на деякі популярні спеціальності у вишах України стане значно дорожчим. Йдеться про право, економіку, менеджмент, туризм і журналістику - саме на них держава вирішила прирівняти вартість контракту до собівартості навчання для бюджетників.
26.05 — 505