Контракти.ua

712  —  14.09.21
На «дистанційці» сільські діти більше втрачають, ніж їхні міські однолітки - Інститут демографії
На «дистанційці» сільські діти більше втрачають, ніж їхні міські однолітки - Інститут демографії

В Інституті демографії та соціальних досліджень імені М.В.Птухи НАН України вважають, що онлайн-освіта може закріпити нерівність серед молоді із сіл та міст.

Про це розповіла директор Інституту Елла Лібанова під час експертного обговорення на тему: "Розрив між селом і містом та згуртованість суспільства", повідомляє кореспондент Укрінформу.

"Що мене турбує - це онлайн-освіта. І вона далі буде зберігатися, і не тільки через коронавірус ми будемо робити акцент на онлайн-освіті. Так ось, при онлайн-освіті сільські діти значно більше втратять, ніж їхні міські однолітки. Тому що там немає комп'ютерів, немає інших гаджетів, немає нормальних мереж зв'язку, немає швидкісного інтернету. І я дуже боюся, що онлайн-освіта закріпить нерівність. Але що вона точно зробить - то вона законсервує нерівність сільської молоді. І в цьому насправді є дуже серйозна небезпека, про це треба думати", - розповіла Лібанова.

Водночас вона зауважила, що окрім інфраструктурних та соціальних проблем у селах існують також проблеми індивідуального та ментального характеру.

"Мені видається, що ми сьогодні, зосередившись на проблемах більш об'єктивних, на які начебто суспільство скоріше може впливати, невиправдано ігноруємо особливості ментальні. Значною мірою через те, що в селах сконцентроване більше старше населення, яке із зрозумілих причин менше орієнтоване на інновації, на зміну свого способу життя. Можливо, значною мірою через це ми маємо певний консерватизм у мисленні сільського населення. Але це абсолютно не означає, що так має бути й надалі. Ми маємо передусім дбати про те, щоб забезпечити конвергенцію сільського і міського мислення", - підкреслила вона.

Захід організований в рамках проєкту "Діалоги про згуртованість", який реалізується ГО "Інститут громадянського суспільства" у партнерстві з Екосистемою позитивного впливу ImpactUA за підтримки Міжнародного фонду "Відродження".