У програмі «Ранок з Україною» на каналі «Україна» відбулась прем’єра рубрики «Твій юрист». Успішний юрист Костянтин Гамкрелідзе розповів, як діяти, якщо в магазині відмовляються робити повернення речей, гарантійний термін яких ще не минув.
Експерт запевняє – кожна людина має можливість повернути придбану річ протягом гарантійного терміну, і дає кілька підказок, які допоможуть вам наполягти на своїх правах покупця.
«Ніхто не скасовував закон, що у 14-денний термін покупець може обміняти товар або повернути його, але на практиці це не завжди працює. Кожному слід запам’ятати, що відірвана бірка чи загублений чек – не привід відмовити в прийнятті товару, оскільки підприємство має зберігати всі касові чеки протягом 3-х років», – зазначив юрист Костянтин Гамкрелідзе в ефірі каналу «Україна».
Такі ж правила діють при поверненні техніки. Проте тут є кілька важливих нюансів:
«Якщо ви придбали неякісну техніку, маєте звернутись до продавця. Він же у свою чергу має встановити, з чиєї вини виникли дефекти товару: виробника чи споживача. Якщо підтверджується вина виробника – протягом 14 днів виробник чи продавець мають обміняти техніку або виправити її недоліки. Якщо за цей час цього не відбувається, закон встановлює пеню у розмірі 1% від вартості товару за кожен день прострочки», – коментує експерт.
За словами юриста, покупець також має право звернутись до суду, причому судовий збір за таку категорію спорів не стягується.
Отже, основні кроки в захисті ваших прав, як споживача:
письмово звернутись до продавця з наданням всіх необхідних документів;
у разі відмови продавця повернути чи обміняти товар, звернутись до Держспоживслужби зі скаргою або ж – до суду.
Дивіться програму «Ранок з Україною» у будні о 6:30 на каналі «Україна».