Український екіпаж вперше здійснив трансатлантичний переліт на гелікоптері. Більше 10 тис. км маршруту, 50 годин у повітрі через територію 13 країн – саме таким був шлях до національного рекорду.
Екіпаж у складі Максима Луньова і Євгена Рахмайлова приземлився в ніч на 11 серпня в аеропорту “Бориспіль”. Відправною точкою маршруту було місто Мірабель в канадській провінції Квебек, звідки гелікоптер Bell 407 GXI вилетів на початку серпня.
У світі здійснено одиниці таких перельотів, а для України це перший перетин океану літальними апаратами, "батьком" яких називають легендарного Ігоря Сікорського. І команда вже подала документи на реєстрацію в Книзі рекордів України.
На підготовку до трансатлантичного перельоту Максим Луньов, підприємець і засновник компанії Heliclub, офіційний представник Bell Textron Inc в Україні та Євген Рахмайлов, чемпіон України та Італії з автоперегонів, витратили місяць.
На відміну від літаків, подолання океану гелікоптерами має свої особливості: кожні 3-4 години потрібна дозаправка, а при виникненні позаштатних ситуацій вже неможливо повернутися назад.
“Ми придбали все необхідне обладнання, гідрокостюми та спеціальний одяг, який би дозволив нам витримати низькі температури тієї ж Гренландії, якби раптом щось сталось, та опрацювали маршрут з диспетчерськими службами всіх аеропортів щодо наявності палива та можливості посадки”, – розповідає перший пілот Максим Луньов.
Гренландія, Ісландія, Фарерські острови, Шотландія, Англія, Франція, Бельгія, Люксембург, Німеччина, Швейцарія, Чехія, Польща – саме ці території пролітав екіпаж, прямуючи з Канади до України.
“Як командир, я складав маршрут, виходячи не лише з вимог безпеки, відстані, дальності перельоту, а також і цікавих місць та краєвидів, які ми зустрічаємо на шляху. Політ гелікоптера – це перш за все захоплююча мандрівка, адже завдяки великим оглядовим вікнам можна розгледіти місця, до яких не добратись машиною чи пішки”, – ділиться враженнями пілот.
Так, в Ісландії екіпаж застав виверження вулкану Фаградалсфьядль, зафільмувавши з мінімальної відстані ріки лави. А в канадській Арктиці облітав льодовики, де не ступала людська нога.
Після трансатлантичного перельоту пілот планує здійснити далекі мандрівки в Африку та Азію. І не лише заради демонстрації своєї майстерності, можливостей апарату та встановлення рекордів, але й на комерційній основі. “Немає кращого способу пізнати світ ніж за допомогою гелікоптеру”, – запевняє Максим Луньов.
Нагадаємо, за період пандемії, ринок малої авіації – невеликих літаків та гелікоптерів – зростає по всьому світу. Стрімко розвивається він і в Україні. За підрахунками “Украерорух”, в Україні в середньому здійснюється 3000 таких польотів щомісяця.