Контракти.ua

715  —  26.07.21
У вагонах "Укрзалізниці" нічим дихати. Хто заплатить за кондиціонери?
У вагонах

З мокрими спинами в вагонах із забитими вікнами їздять пасажири "Укрзалізницею". Скільки в Україні вагонів без кондиціонерів і чому їх досі випускають у рейси, дізнавались новини "Сьогодні" на каналі "Україна".

Неначе в сауні

Рушник замість віяла – чи не єдиний порятунок від спеки, коли немає кондиціонера. Нижня полиця – духовка, верхня – гриль, жартували пасажири плацкарти дорогою з Києва до Маріуполя. У розпеченій бляшанці Ольга їхала 19 годин.

"Вагон був нагрітий, і люди просто стікали потом. Лилося. Навіть провідник – і в того спина була мокра", – каже пасажирка.

Влітку пасажирів більшає у півтора раза, кажуть в "Укрзалізниці". Щоб влізли всі, на рейки ставлять вагони з резерву. Часто ті, що варто було б порізати. Загальний парк компанії – 3800 пасажирських вагонів, і більшість стала на рейки ще за Радянського Союзу. Нових за часів незалежності купили з пів тисячі. Але навіть деяким з них вже під тридцятку. І кондиціонери в них – за розкіш.

"У нас загалом у парку ще 60% вагонів не мають кондиціонування. Нових вагонів поки немає, старі начебто й ремонтують. Так само і локомотиви, і колії", – зазначає в. о. члена правління компанії Олександр Перцовський.

Хто заплатить

На все нове треба більше грошей. Їх планують "здерти" з бізнесу – підняти тарифи на перевезення вантажів.

"Як і минулі роки, частина клієнтів просто підуть з "Укрзалізниці" на альтернативні види транспорту. Ми точно не побачимо ні нових вагонів, ані нового ремонту колії", – каже генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак.

Єдиний шанс – розділили залізницю на кілька компаній. Одна возитиме пасажирів, інша – вантаж, третя – опікуватиметься коліями, і ще одна – вагонами, пропонують експерти. Тоді буде простіше відстежувати, куди діваються гроші.

В "Укрзалізниці" й самі готові змінюватись і розділятись, але кажуть: треба воля держави і трохи бюджетних грошей.

"Щоб було фінансування пасажирських перевезень. Тоді держава замовлятиме конкретні маршрути, ставитиме конкретні вимоги до сервісу, до якості вагонів до їхнього граничного віку", – наголошує Перцовський.

Так це працює і за кордоном – за пасажирів доплачує держава. Інакше квитки були б дорожчими вдвічі, рахують залізничники. Але там мільйони людей не стікають потом у літню спеку у вагонах.

Статьи по теме
Оновили умови перевезення домашніх тварин в поїздах
Оновили умови перевезення домашніх тварин в поїздах

В Україні оновили правила перевезень пасажирів, багажу та вантажобагажу. Зокрема, зміни стосуються лібералізації умов перевезення домашніх тварин.
23.07 — 287

Маринована фіолетова капуста: рецепт соковитої закуски
Маринована фіолетова капуста: рецепт соковитої закуски

Маринована капуста – це смачний і корисний додаток до раціону, який здатен принести багато користі вашому організму. Особливо вона рекомендована тим, хто має дефіцит вітаміну B12, оскільки цей продукт багатий на корисні елементи, які допомагають покращити здоров’я.
17.01 — 498

Гречаники: домашній рецепт смачних пісних котлеток
Гречаники: домашній рецепт смачних пісних котлеток

Гречаники - невеликі котлети, які готуються з гречаної крупи та овочів, наприклад, картоплі та моркви. На щодень для приготування гречаників могли використовувати фарш, а також домашній соус для подачі.
10.01 — 403