В Україні вже є перший вирок, в якому електросамокат визнаний транспортним засобом, а його водій отримав кримінальний вирок. Але наразі ведуться суперечки, чи з'являться в Україні більш жорсткі норми для цього виду транспорту, оскільки поки закон самокатникам не писаний.
Про це повідомляється в сюжеті новин "Сьогодні" на каналі "Україна".
"Букви закону в цьому випадку немає. Це питання не врегульоване сьогодні в жодному нормативно-правовому акті. Вони мають право рухатися як і по тротуарах, як і по велодоріжках, як і по дорозі. Законопроект 3023 "Про самокати" – існує. Їх хочуть переселити на велодоріжки і проїжджу частину. Заборонити п’яних за кермом і пасажирів. Та документ застряг у парламенті. Тож поки що вони травмують себе й інших, ігнорують знак "пішохідна зона" в Києві. Можуть мчати серед машин, але на червоне світло удати, що вони – пішоходи – і не зупинятися", – розповідає Дмитро Саламаха, юрист.
Після останніх аварій оператори прокату у Києві й Одесі обмежили максимальну швидкість електросамокатів до 20 кілометрів на годину. В пішохідних зонах – до 14-15-ти. Але машини бувають не тільки прокатні, а й приватні.
Вирок – рік за гратами умовно – отримала мати трьох дітей за наїзд електросамокатом на тротуарі у Запоріжжі на пенсіонерку Ольгу Лаврову. Безпосередньо в залі Шевченківського суду Запоріжжя обвинувачена визнала свою провину. Вона вибачилася перед потерпілою. Вирок також передбачає стягнення з винуватиці 127 тисяч гривень компенсації на користь потерпілої і в якості відшкодування моральної шкоди.
"Спочатку слідчий визнав електросамокат транспортним засобом – на стадії досудового розслідування. А потім суд також визнав в судовому розгляді, що це є транспортним засобом. Утім, є юристи, які вважають, що вирок суду – некоректний. І на загал самокатникам не загрожує. По-перше, у нас не прецедентне право – інші суди на рішення Запорізького можуть звернути увагу, а можуть проігнорувати. А от закон самокатникам таки не писаний", – зазначив Дмитро Саламаха, юрист.