Контракти.ua

829  —  19.07.21
"Укрзалізниця" підвищить вантажні тарифи. Чому це доб'є українські дороги

У Міністерстві інфраструктури планують істотно підвищити тарифи на перевезення вантажів залізницею. Такий крок може добити українські автотраси.

Якщо вартість перевезень у "Укрзалізниці" (УЗ) стане непідйомною для бізнесу, на дорогах з'являтиметься все більше фур. А ні для кого не секрет, що важкі вантажівки руйнують дорожнє покриття. Минулого року вони пошкодили 400 км вже відремонтованих доріг. Ремонт кожного кілометра обходиться приблизно в 11 млн гривень.

Ціни на вантажні перевезення пропонують підвищити так:

для позакласових вантажів (пісок, щебінь, сіль тощо) – на 25,9%;

для вантажів 1-го класу (вугілля, мінеральні добрива, цемент) – на 8% в цьому році і ще на 20,4% в наступному;

для вантажів 2-го класу (зерно) – на 8%.

За розрахунками "Укрзалізниці", це принесе компанії 10 млрд гривень уже в 2022 році. У Федерації роботодавців транспорту в цьому сумніваються – кажуть, що з 2015 року тарифи УЗ виросли удвічі, але очікуваної вигоди на залізниці так і не побачили.

Дворазове підвищення тарифів за останні шість років вже вдарило по стану автомобільних доріг.

"За цей період автомобільні перевезення, які за багатьма напрямками є конкурентами залізничним, виросли на 65 млн тонн, або на 50%. Тобто, клієнти біжать з української залізниці", – підрахував гендиректор Федерації роботодавців транспорту Володимир Гусак.

За даними "Укравтодору", перевантажені фури щороку ушкоджують близько 10% вже відремонтованих доріг, тобто майже 400 км. Це більше, ніж відстань від Києва до Полтави.

"Якщо буде масовий рух транспортних засобів в південних регіонах або в південні регіони з перевантаженням 60 і більше тонн при температурах 28 і більше градусів, то ніяка дорога з асфальтобетонним покриттям не витримає таке навантаження", – попереджає начальник управління експлуатації і безпеки руху "Укравтодору" Олег Федоренко у новинах "Сьогодні" на каналі "Україна".

Відремонтувати кілометр траси в середньому коштує 11 млн гривень. Відповідно, за 400 км, які пошкодили в минулому році, потрібно віддати близько 4,5 млрд гривень. І їх заплатить не залізна дорога, а українці з власних кишень – через податки.

 

Статьи по теме
Укрзалізниця пояснила, чому зараз складно купити квитки
Укрзалізниця пояснила, чому зараз складно купити квитки

Українці дедалі частіше скаржаться, що останнім часом складно купити квиток на потяг у потрібному напрямку. Залізничники пояснили, чому так відбувається, і назвали кілька способів, як ситуацію можна покращити.
24.07 — 314

Вперше за 6 років:
Вперше за 6 років: "Укрзалізниця" підвищує ціни на чай і каву в поїздах

З 18 червня "Укрзалізниця" вперше з 2018 року підвищує ціни на напої у поїздах далекого сполучення. Зокрема, вартість класичного чаю зросте з 10 до 20 гривень.
18.06 — 417

У поїздах Укрзалізниці подорожчають чай та кава
У поїздах Укрзалізниці подорожчають чай та кава

АТ “Укрзалізниця” Із 18 червня 2025 року проіндексує ціни на низку товарів, зокрема чай та каву, що реалізуються в поїздах далекого сполучення.
18.06 — 359