Контракти.ua

699  —  19.07.21
"Укрзалізниця" підвищить вантажні тарифи. Чому це доб'є українські дороги

У Міністерстві інфраструктури планують істотно підвищити тарифи на перевезення вантажів залізницею. Такий крок може добити українські автотраси.

Якщо вартість перевезень у "Укрзалізниці" (УЗ) стане непідйомною для бізнесу, на дорогах з'являтиметься все більше фур. А ні для кого не секрет, що важкі вантажівки руйнують дорожнє покриття. Минулого року вони пошкодили 400 км вже відремонтованих доріг. Ремонт кожного кілометра обходиться приблизно в 11 млн гривень.

Ціни на вантажні перевезення пропонують підвищити так:

для позакласових вантажів (пісок, щебінь, сіль тощо) – на 25,9%;

для вантажів 1-го класу (вугілля, мінеральні добрива, цемент) – на 8% в цьому році і ще на 20,4% в наступному;

для вантажів 2-го класу (зерно) – на 8%.

За розрахунками "Укрзалізниці", це принесе компанії 10 млрд гривень уже в 2022 році. У Федерації роботодавців транспорту в цьому сумніваються – кажуть, що з 2015 року тарифи УЗ виросли удвічі, але очікуваної вигоди на залізниці так і не побачили.

Дворазове підвищення тарифів за останні шість років вже вдарило по стану автомобільних доріг.

"За цей період автомобільні перевезення, які за багатьма напрямками є конкурентами залізничним, виросли на 65 млн тонн, або на 50%. Тобто, клієнти біжать з української залізниці", – підрахував гендиректор Федерації роботодавців транспорту Володимир Гусак.

За даними "Укравтодору", перевантажені фури щороку ушкоджують близько 10% вже відремонтованих доріг, тобто майже 400 км. Це більше, ніж відстань від Києва до Полтави.

"Якщо буде масовий рух транспортних засобів в південних регіонах або в південні регіони з перевантаженням 60 і більше тонн при температурах 28 і більше градусів, то ніяка дорога з асфальтобетонним покриттям не витримає таке навантаження", – попереджає начальник управління експлуатації і безпеки руху "Укравтодору" Олег Федоренко у новинах "Сьогодні" на каналі "Україна".

Відремонтувати кілометр траси в середньому коштує 11 млн гривень. Відповідно, за 400 км, які пошкодили в минулому році, потрібно віддати близько 4,5 млрд гривень. І їх заплатить не залізна дорога, а українці з власних кишень – через податки.

 

Статьи по теме
«Необхідно відновити державну генерацію»: в Міненерго розповіли, чому було підвищено тариф на світло
«Необхідно відновити державну генерацію»: в Міненерго розповіли, чому було підвищено тариф на світло

Збільшення тарифу на електроенергію для населення було потрібно для відновлення пошкодженої росіянами державної генерації.
06.06 — 228

Київське метро збільшує інтервали поїздів через брак кадрів
Київське метро збільшує інтервали поїздів через брак кадрів

КП "Київський метрополітен" через гострий дефіцит спеціалістів робітничих професій, що виник у зв'язку з міграцією та мобілізацією, змушене збільшувати інтервали між поїздами в пікові години.
30.05 — 252

Українцям до кінця травня підвищать тариф на світло, але він буде не один для всіх, - міністр
Українцям до кінця травня підвищать тариф на світло, але він буде не один для всіх, - міністр

Рішення про підвищення тарифу на світло буде ухвалено урядом до кінця травня. Але, ймовірно, підвищення не буде однаковим для всіх, а буде залежати від рівня споживання електрики.
25.05 — 244