Депутати Держдуми прийняли в другому читанні три законопроекти, які покликані, за задумом їх авторів, зробити російський інтернет більш прозорим/
Як повідомляє Meduza, перший законопроект, який вніс депутат фракції ЛДПР Сергій Жигарев, пропонує встановити контроль над всією рекламою, розміщеної в Рунеті. Згідно з документом, рекламодавці і майданчики будуть повинні передавати Роскомнагляду відомості про всі рекламні кампанії, а відомство буде враховувати, зберігати і обробляти дані про рекламу.
Цей же законопроект забороняє поширювати рекламу, спрямовану на російських споживачів, на іноземному сайті, якщо Роскомнагляд прийняв таке рішення.
Другий законопроект, який вніс єдинорос Антон Горелкин, вводить обов'язковий підрахунок всієї аудиторії російського сегменту інтернету. Організацію, яка стане проводити дослідження обсягу аудиторії, стане вибирати Роскомнагляд.
Третій законопроект, внесений групою депутатів на чолі з єдиноросом Олександром Хінштейном, зобов'язує іноземні інтернет-компанії, такі як Twitter і Facebook, відкрити в Росії своє представництво, яке стане представляти їх інтереси, в тому числі в судах. Хінштейн говорив, що це законопроект про "приземлення" іноземних соцмереж в Росії.
У разі відмови виконати вимоги російських законів на сайтах зарубіжних соцмереж заборонять поширювати російську рекламу, їм заборонять приймати платежі від користувачів з Росії, самі сайти приберуть з пошукової видачі, а доступ до них частково або повністю обмежать.