Моторошна статистика: за чотири місяці 2021 року в ДТП загинуло 785 осіб, понад сім тисяч травмувалися. Українські дороги вже відкрито називають "другим фронтом", де ми поки програємо. То як зробити наші автошляхи безпечними і що для цього робить держава?
ДТП минулого літа – п’яний майор збиває трьох дівчат-курсанток. Одна з них так і залишиться калікою на все життя. Після цієї жахливої трощі деякі українці зажадали відновлення смертної кари.
Інша ДТП під Києвом – за кермом позашляховика, який виїхав на зустрічну смугу, був Антон Желепа, у якого виявили у крові 1,32 проміле алкоголю. Родина Цурканових: двоє дорослих та двоє дітей, загинули . Живим лишився старший син Святослав. Винний в аварії Желепа вже відбуває покарання у в'язниці. За скоєне йому присудили 10 років.
У країні фактично є другий "фронт". Дорожній. Лише торік в Україні сталося майже 170 тисяч аварій. Близько 32 тисяч людей травмовані чи скалічені, понад 3500 загинули. І це у три-чотири рази більше, аніж у країнах Європи. Основні причини незмінні щонайменше 10 років: недотримання дистанції, порушення правил маневрування і перевищення швидкості. З останньою вирішили боротися минулого року – запрацювала фотовідеофіксація.
Перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький розповідає в новинах "Сьогодні" на каналі "Україна":
"Ми мали цифру понад 50 тисяч порушень на добу, наразі ця цифра 5-8 тисяч. Кількість ДТП з потерпілими і загиблими в місцях встановлення камер знизилась втричі".
Про катастрофічну статистику у МВС знають і визнають: проблема дійсно є. Але її потрібно вирішувати у комплексі з судовою системою. Бо саме судді нерідко відпускають п’яних водіїв.
Заступник міністра внутрішніх справ Антон Геращенко каже:
"Разом із вами, з четвертою владою, будемо дотискати суддів, у яких є бажання затягувати такі справи. Справа ж проста: є протокол, людина відмовилася від освідчення. Це є факт стовідсотковий – виносьте рішення, є проміле, заслухали обидві сторони, це прості справи".
Нерідко причиною аварій може бути погане освітлення чи взагалі відсутність дороги як такої. Тому ремонтувати чи будувати наново треба не лише автошляхи, а й дорожню інфраструктуру. На це виділено 1,5 млрд грн з цьогорічного держбюджету.
Голова Державного агентства інфраструктурних проєктів України Кирило Хом’яков пояснює:
"Далі інвестується дорожня інфраструктура: кільцеві розв’язки, автономне освітлення, демпферні системи, пішохідні переходи на вимогу, тобто все, що ми робили, продовжуємо це робити в масштабах країни, в тих місцях, де гинули люди".
До того ж, невдовзі у Києві та області запрацює єдиний номер для усіх екстрених служб – 112. Обіцяють, що до кінця наступного року – і в усій країні.