Омбудсмену із захисту української мови з 16 січня надійшло 944 повідомлення від громадян.
Про це повідомляє його прес-служба в середу, 17 березня.
"За два місяці дії статті 30 мовного закону (з 16 січня по 16 березня 2021) на адресу Уповноваженого із захисту державної мови надійшло 944 повідомлення від громадян України щодо захисту прав на отримання інформації та послуг державною мовою, усунення перешкод і обмежень у користуванні державною мовою", - сказано в повідомленні.
Найбільше повідомлень, звернень і скарг надійшло з Києва і Київської області (368). З Львівщини надійшло 88 звернень, що стосуються переважно порушень в інших регіонах України (про порушення в Львівській області - три), з Харківської області - 74, Одеської - 38, Дніпропетровської - 35, Чернігівської - 32, Запорізької і Полтавської - по 19, Вінницької - 10.
Крім того, більшість (382) звернень стосується відсутності української версії веб-сайтів про надання послуг сайтів інтернет-магазинів, частина сайтів за замовчуванням має недержавну мову. 211 звернень громадян стосуються порушення їхніх прав у сфері обслуговування (надання послуг здійснювалося недержавною мовою як в окремих магазинах, так і в магазинах великих торгових мереж, супермаркетах, закладах громадського харчування, банківських установах, салонах краси, перукарнях, ветеринарних клініках).
Нарешті, продовжує зростати кількість звернень про порушення мовного законодавства в органах місцевого самоврядування. Про використання недержавної мови депутатами місцевих рад надійшло 48 скарг.