Контракты.ua

1149  —  11.07
Експертна думка: Ryanair не прийде – хто винен? Давайте розбиратись
Експертна думка: Ryanair не прийде – хто винен? Давайте розбиратись

Хочете справжньої патентованої зради? Зараз роздам. Ryanair повідомив про відміну рейсів до України. Люди, яким міністр інфраструктури Володимир Омелян неодноразово обіцяв перемогу та дешеві квитки, цілком закономірно у розпачі. Омелян вже публічно назвав винуватцями гендиректора аеропорту Бориспіль Павла Рябікіна та співвласника МАУ Арона Майберга. ОК, давайте розбиратись.


В чому відмінність між Павлом Рябікіним та Володимиром Омеляном? Рябікін з початку робить, а потім пише про це у Фейсбуці.
В Омеляна все навпаки. Всі ці постійні анонси та кокетливі спойлери “до нас зайде провідний лоукост… ми не скажемо який… але це Ryanair… до Жулян.. переговори тривають… завершуються… Перемога!!! Літак Райан вже в Жулянах!... Зрада!!! Жуляни відмовились, але знов перемога – летімо в Бориспіль… Зрада!! МАУ – вороги… Перемога!!! За два тижні угоду з Борисполем буде підписано!... Зрада!!! Підписано не ту угоду!!! МАУ-вороги!”, це просто дитячий садок.
Хоча, коли звітувати про перемогу треба, а реальних результатів роботи немає, то й не таке напишеш.
Інша відмінність між ними полягає в тому, що Рябікін свою позицію обґрунтовує ЦИФРАМИ. А Омелян ГАСЛАМИ. За все добре проти всього поганого.
Можна погоджуватись чи не погоджуватись з керівником Борисполя. Але він виклав свою логіку, показав де, на чому і які саме будуть збитки для державного аеропорту, за економічний результат якого він персонально відповідає і має на те відповідні КРІ, встановлені йому саме міністром. І озвучив свій висновок – мінус два мільярди гривень на рік. На хвилиночку!
Якщо б це була дискусія двох профі з суто економічного питання, то міністр відповів би “Пане гендиректор, ви не правий. Ви не враховуєте, що Райан привезе до вашого аеропорту Х мільонів пасажирів, які заплатять Y мільярдів зборів, та ще запаркують у вас автівки, вип’ють кави та з’їдять вареників на загальну суму Z. Тому ніяких мінус двох мільярдів на рік немає, а натомість є прибуток у 100500 мільярдів!” І це була б гідна відповідь!
Або іншим чином: “Так, пане Рябікін, ви праві, ваш аеропорт дійсно зазнає збитків. Але за прогнозом фахівців мого міністерства, Райан привезе до країни Х мільонів пасажирів на рік, які залишать в нашому туристичному секторі Y мільярдів, пожвавлять нам ділову активність, поліпшать імідж та інвестиційну привабливість держави, що дасть сукупний ефект у 100500 мільярдів, що дозволяє Україні взагалі не зважати на збитки Борисполя. Тому Райан забираємо за будь-яку ціну, погоджуємось на всі їхні умови, на інші авіакомпанії не дивимось, і робимо, як я сказав.
А щоб ви мали гарантію від ГПУ, СБУ, НАБУ, КРУ та інших поважних установ, що прийдуть саджати вас в тюрму за нанесення збитків держпідприємству, – ось вам всі необхідні мої накази, зміни до нормативної бази, бюджету та до ваших КРІ. Всю юридичну відповідальність за наслідки такого рішення я публічно беру на себе, тому що повністю впевнений у вірності та ґрунтовності свого рішення”. І це також була б гідна та фахова відповідь!
Ви чули щось подібне від міністра? Ні. Ніколи. Чому?
По-перше, тому що міністр ніколи не працював в авіації і просто не має кваліфікації для того, щоб вести таку дискусію. А команда міністра економічне обгрунтування проекту не відпрацювала.
По-друге, тому що для міністра це взагалі не є економічне питання. Проект з Ryanair суто політичний – за будь-яку ціну привести до країни лоукост-перевізника першої величини та прозвітувати суспільству про свою персональну перемогу. Який від цього буде економічний ефект – байдуже. Хто дотуватиме проект – байдуже.
Жодної цифри. Жодного економічного обґрунтування. Тільки гасла.
Це називається ПОПУЛІЗМ. І не треба бути знавцем авіації, щоб порівняти аргументацію двох публічних осіб і це зрозуміти.
Ви ще пам`ятаєте, що взагалі-то Райан запрошували до Жулян, які обслуговують лоукости вже багато років, і які були в Райані реально зацікавлені?
Три місяці йшли дуже серйозні переговори. Ніяких скандалів при цьому не було, ніякі МАУ в Жулянах не базуються, Майберг на процес впливу не має, і Рябікін там теж не працює. Але сторони не домовились!
Жулянам, що мають МЕНШУ собівартість послуг, ніж Бориспіль, Райан опинився НЕ ВИГІДНИМ, про що Жуляни відверто й сказали, і ніхто з цього приводу зраду не розганяв. А коли Бориспіль заявив, що він тим більше не зможе задовольнити вимоги Райану ані цінові, ані операційні (про що всім у авіаіндустрії було зрозуміло від початку), то це, виявляється, зрада та саботаж від МАУ! Де логіка?
Відмова Ryanair працювати в Україні - це дійсно значний іміджевий удар по нашій державі. Але винуваті в цьому не Рябікін чи Майберг, а саме міністр інфраструктури, який персонально запрошував Ryanair, давав їм від імені ДЕРЖАВИ якісь гарантії щодо умов роботи, але виявився нездатний ті умови забезпечити.
Пану Омеляну і його команді не вистачило кваліфікації, щоб організувати ЕКОНОМІЧНО дієздатний проект win-win.
А щоб продавити ПОЛІТИЧНИЙ проект силою та адмінресурсом не вистачило політичної ваги, волі та реальної влади.
Оце і є справжня зрада
Автор: Сергій Кадученко, експерт з авіаперевезень

 

Статьи по теме
Практическая и теоретическая зрадофобия: как дискомфорт вытесняется агрессией
Практическая и теоретическая зрадофобия: как дискомфорт вытесняется агрессией

Психика человека - предмет довольно сложный и вообще темный (между нами говоря), и обладает рядом интересных и местами даже парадоксальных свойств. В числе которых - всякие "защитные реакции". Человек устает не только физически, он устает ментально и морально, и если некий фактор дискомфорта длится достаточно долго, то он так или иначе пытается от него избавиться. Если этого сделать не выходит через изменение бытия, то это происходит через изменение сознания, и это далеко не новость. И этот эффект часто и плодотворно используется.
28.08 — 1401

Украинцы и реформы: уроки племени Майя
Украинцы и реформы: уроки племени Майя

Сергей Фурса: Как известно, племя Майя погибло, потому что так и не стало использовать колесо. Но дело не в том, что этот народ не смог его изобрести. Они очень даже могли. Просто колесо было символом солнца. А солнце – свято. А значит нельзя использовать его в таких меркантильных целях. И даже построив дороги, они продолжали ходить по ним пешком. Дабы не оскорбить богов.  
14.06 — 798

Друзьям - все, врагам – закон?
Друзьям - все, врагам – закон?

В последнее время укрепляется ощущение полнейшей консолидации власти. Смотрите, какие "блестящие" победы одерживают наши руководители.
17.05 — 449


Copyright © 2009-2013.
ООО «Газета «Галицкие контракты»